Walking, Hiking and Biking - Reisverslag uit Dali, China van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Walking, Hiking and Biking - Reisverslag uit Dali, China van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Walking, Hiking and Biking

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

25 Juni 2019 | China, Dali

Al die zorgen om reizen door China en ik moet zeggen tot nu toe valt het me nog mee. Okay eerlijk is eerlijk, ik ben te koppig om een Chinese simkaart aan te schaffen en ik heb al op een chinees busstation gestaan met alleen maar Chinese tekens om me heen en een vaag vermoeden waar ik heen moest, maar met een beetje planning en volhardendheid ben ik gewoon op de plaats van bestemming gekomen. Daarnaast heb ik in de eerste dagen zeker wel Westerse reizigers ontmoet, al wisten zij mij te vertellen dat dit in de rest van China wel anders zou zijn. En dat klopt wel een beetje, hier in Dali heb ik misschien 5 Westerlingen zien rondwandelen en is het wat meer behelpen met de taalbarriere.

China staat vooralsnog in het teken van lichamelijke inspanning of het nou wandelen is, in de regen door Dali of fietsend langs de karstbergen van Yangshuo of dan toch maar weer zo een karstberg op klimmen op deze manier zie je nog wel wat van China. Ow ja en ik heb al een 10 uur durende treinreis achter de rug. Op die manier toch in één keer 1000 kilometer achter de rug.

Wat ik tot op heden van China kan zeggen? Ik weet het nog niet en dan bedoel ik meer dat ik nog geen grip op de cultuur heb, ik denk ook dat de regio’s te veel van elkaar verschillen om hier een echt idee van te kunnen krijgen. Of er al dingen zijn die me erg zijn opgevallen? Nou allereerst zijn hier erg veel elektrische scooters, die je van achteren besluipen, want ja je hoort ze niet. Mensen (vooral oudere Chinezen) houden van outdoor activity. In elk park wordt er wel gedanst of getaichied. Er wordt nog lang niet zo veel gerocheld als dat ik verwacht had, de matrassen zijn ultra dun en het regent hier dus. Het meeste tot nu toe van mijn hele reis.

Dat zorgt er voor dat ik alles wat rustiger aan doe maar dat is zeker niet erg. Want ondanks dat China me tot op heden meevalt, kost alles wel wat extra energie. Helemaal niet erg, maar ik doe alles dan ook wat meer op een lager pitje. Wat er wel voor zorgt da tik nu al weet dat ik in de toekomst terug moet naar China, want kan LANG niet alles zien. Vooral een paar nationaal parken, moeten in deze trip helaas overgeslagen worden.

Wat mijn komende bestemmingen zijn, kunnen jullie in mijn volgende blog lezen,

Liefs Roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 52551

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: