Thailand Intermezzo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Thailand Intermezzo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Thailand Intermezzo

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

13 April 2019 | Thailand, Chiang Mai

Omdat ik graag terug wilde naar Chiang Mai, om de stad te bewonderen na 15 jaar, had ik besloten om 10 dagen naar Noord Thailand te gaan, voordat ik ga ziplinen in Laos. Het leek mij dan ook een goed idee om Chiang Mai te combineren met Pai (een populair, toeristisch plaatsje) Hoewel ik erg goed op de hoogte was van Myanmarees nieuwjaar en het feit dat het land dan plat ligt, was ik ook op de hoogte dat Songkran in Thailand gevierd wordt, oftewel het Thais Nieuwjaar. Wat ik niet helemaal geregistreerd heb, is dat ook in Thailand het land ietwat plat ligt en de combinatie paar dagen Pai, paar dagen de stad Chiang Mai bewonderen, blijkt in de realiteit 2 dagen Pai te zijn en feest vieren door middel van watergevechten in Chiang Mai. Niets van tempels wonderen, nee gewoon zeiknat worden in Chiang Mai.

Het is wel weer even omschakelen nu ik in Thailand ben. Het is er hier erg toeristisch, wat zeker zijn voordelen heeft, de leuke, hippe eettentjes MET goed eten zijn er in overvloede, het vervoer is super makkelijk te regelen en de hostels zijn top. Staat tegenover dat het volk wat jonger is en toch een ander doel heeft met reizen (lees zo veel mogelijk dronken worden). Toch ben ik blij dat ik met het waterfestival hier ben, ondanks mijn boete die ik heb gekregen voor het rijden op een scooter zonder internationaal rijbewijs. De ENIGE dag dat ik besluit om op een scooter te stappen. Natuurlijk was ik niet de enige en kon ik mooi in de rij staan bij de andere voornamelijk buitenlanders. Het creërde toch een band ofzo.

Het is een korte update, maar ik moet nog een supersoaker kopen en me gaan onderdompelen in het feestgedruis.

Happy Songkran iedereen!

  • 13 April 2019 - 14:39

    Corinne Van Dorst:

    Hoi enthousiaste reiziger,

    Ik vind het hartstikke leuk om je reisverslagen te lezen! Ik volg het via Josef omdat ik geen Facebook heb maar wanneer ik in de buurt ben, toevallig met een vlucht kunnen we misschien iets afspreken... ik vlieg voor de KLM. Veel plezier nog op je reis en houdt ons op de hoogte!

  • 15 April 2019 - 23:13

    Roxan:

    Hoi corinne,

    Wat leuk om te lezen dat je ook mee leest! Zo kom ik erachter hoe ver mijn blog reikt. Ik zal via de blog je zeker op de hoogte houden van mijn avonturen die ik beleefd heb, maar ook waar ik nog allemaal naar toe ga.

    Groetjes Roxan

  • 16 April 2019 - 08:20

    Josef Van Dorst:

    Hoi Roxan, leuk dat je precies aangekomen bent met de water spuit feesten.
    Het lijkt me lekker cool zo met die hitte.
    Stop er lekker ijsklontjes ( Supersoaker)krijg je leuke reactie vlgns mij.
    Geniet er van meid , ben voorzichtig en mask lekker veel mee.
    Ruben en Sophie , mijn oudste 2 waren vorig jaar in Thailand , ook waar jij nu bent.
    Ze waren zeer enthousiast , Rub heeft in het zuiden bij een of ander eiland nog zijn padi gehaald voor weinig, zet het maar op je bucketlist.
    Arrivideci.

  • 21 April 2019 - 01:57

    Roxan:

    Hey Josef,

    Leuk dat je kinderen er ook zijn geweest, het was inderdaad erg leuk in het Noorden. Later in mijn trip ga ik nog naar het Zuiden. Ik denk dat Ruben in Ko Tao is geweest, dat staat bekent om zijn super goedkope duikpadi. Ik zal eens kijken of ik daar nog aan toe kom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 52476

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: