Optimale ervaring? - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Optimale ervaring? - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Optimale ervaring?

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

03 Juni 2019 | Filipijnen, Manilla

In de afgelopen weken ben ik kritisch geweest over de Filippijnen en dat blijf ik. Misschien had ik het in mijn hoofd te veel gehyped en het feit dat ik fysiek niet optimaal was, zorgden ervoor dat de Filippijnen niet aan mijn verwachtingen hebben voldaan. Wat er vooral over te zeggen is, is dat het een echt vakantie land is. Je hoeft niet veel, maar kan gelukkig wel wat doen. Hiermee bedoel ik, scooteren, watervallen bekijken en snorkelen. De rest bestaat veelal uit feesten en stranddagen. En dat zijn toch niet de redenen waarvoor ik reis.

Zoals ik al zei, fysiek ging het de afgelopen week helaas toch niet helemaal top. Al voel ik me nu al bijna 3 dagen goed (knock on wood). Hierdoor kon ik 1 van de in mijn ogen leukste activiteiten niet doen, namelijk canyoneren aka van cliffen afspringen, zo hup een waterval in. Ik wilde dit graag doen, maar de dag dat ik mij had ingeschreven, merkte ik ‘s ochtends al dat het hem niet ging worden. Wat heb ik dan zoal gedaan? Nou in Moalboal, weinig dus…. vooral zoveel mogelijk gezond gegeten en gesnorkeld tussen de enorme scholen sardientjes. Vervolgens veel gereisd om in Donsol te kunnen komen. Om maar weer eens met walvishaaien te zwemmen haha. Jeejtje wat waren deze groot! Zeker 1 van 9 meter gezien :-) De weg naar Donsol was al een onderneming (lees vroeg op staan om een vlucht te halen), maar de weg eruit en naar Manila was nog meer een beproeving. De laatste minivan van Donsol naar Legazpi vertrok om 2 uur ‘s middags. Op deze manier kon ik (en gelukkig een reisgenoot) redelijk vroeg bij het busstation een kaartje voor de nachtbus kopen. Voelen jullie hem al aankomen? Nachtbus volgeboekt, voor de komende 3 a 4 dagen. Wat nu? Bij twee maatschappijen waren de dagbussen ook volgeboekt, in ieder geval wel op de dagen die mij op tijd in Manila zouden brengen. Gelukkig was er 1 busmaatschappij die er nog 1 had, waardoor ik gisteren 14,5 uur OVERDAG in de bus heb gezeten om op tijd in Manila aan te komen. Want vandaag vlieg ik naar Bangkok om nog een paar dagen in Thailand te vertoeven. Waarschijnlijk minder lang dan eerder gepland, want ja Zuid Thailand bestaat uit eilanden en die heb ik volgens mij nu wel genoeg gezien. En waar ik daarna heen ga, dat hou ik als verrassing voor jullie. Dat kan over 2 weken gelezen worden in mijn blog :-)

Liefs Roxan