Ik ben hier niet voor gemaakt ;-) - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Ik ben hier niet voor gemaakt ;-) - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Ik ben hier niet voor gemaakt ;-)

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

11 Mei 2019 | Filipijnen, El Nido

Inmiddels ben ik alweer een WEEK in de Filippijnen en de afgelopen week heeft in het teken gestaan van het bootleven. Vanuit Manilla doorgevlogen naar Coron om daar om een 3-daagse expeditie naar El Nido te gaan. Bestaande uit varen op een boot, snorkelen en slapen op nagenoeg onbewoonde eilanden. Misschien had ik in Thailand en Laos niet moeten roepen dat ik koeler weer zou willen en dat een regenbui niet zou misstaan, want ja dat is natuurlijk de Goden verzoeken…..

Ondanks dat het hier en daar geregend heeft tijdens de boottocht, kreeg ik het toch nog voor elkaar om enorm te verbranden. En ik maar smeren met de zonnebrand, de schaduwplekjes opzoeken en de hele dag een lange mouw zwemshirt aan …. ja dan verbrand je rug gelukkig niet, maar mijn benen wel.
En zelfs dan ben ik blij dat ik de expeditie heb ondernomen. Naast dat de groep heel leuk was en het eten echt heerlijk! (ik heb geen idee hoe ze dat op een boot voor elkaar krijgen), was het hoogtepunt waarschijnlijk wel wakker worden in een hutje aan zee met op de achtergrond het geluid van de golven.

Neemt niet weg dat ik niet kan ontkennen dat onze boot niet heel veel geluk had, met het weer en het feit dat op de laatste dag de propeller van de boot afbrak. Waardoor we 4 a 5 uur lang ronddobberde op zee en daardoor wat mooie plekjes waarschijnlijk hebben gemist.
Dit zorgde ervoor dat ik vandaag op mijn enige ‘vrije´ dag in El Nido, toch maar weer een boot ben opgestapt om de highlights rondom El Nido te bekijken. Dit was het zeker wel waard en ditmaal had ik geluk met het weer en scheen de zon de hele dag! Gevolg; prachtige kleuren blauwe zee en bijna spierwitte stranden en ow ja, nog meer verbranden….

Ik ben bang dat dit het lot van mij gaat zijn de komende weken, want ik ben nog lang niet klaar in en met de Filippijnen en daarna wordt het nog meer strandweer in Thailand, haha. Als ik daarna niet poepie bruin ben, word ik boos.

Liefs Roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 52585

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: