Bye bye Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Bye bye Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Bye bye Guatemala

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

11 Maart 2016 | Guatemala, Antigua

Nou he he, ik ben er eindelijk achter. Zijn het nou Guatemalanen of Guatemalezen? Guatemalezen leek mij het meest logisch, want China, Guatemala, Chinezen en dus Guatemalezen. Maar nee hoor er was nog een derde optie, het zijn namelijk Guatemalteken. Gelukkig is dat mysterie opgelost, voordat ik maar huis ga, want dat zit er toch echt aan te komen. Morgen vlieg ik alweer naar huis.

Voordat we een soort van lijstjes gaan maken van wat geweldig was en wat ik allemaal ga missen etc. hier eerst nog een overzicht van wat ik de laatste dagen heb gedaan. Voor de verandering in chronologische volgorde.

Nog helemaal onder de indruk van Tikal ging ik mijn laatste dagje in Flores spenderen. Ik had grootse plannen, zo wilde ik of naar een natuurpark of lekker zwemmen in het meer of anders op zijn minst het stadje verkennen. Dat ik in de avond de bus ging pakken naar Antigua maakte het er niet handiger op, want wat ging ik doen met mijn natte kleding als ik bijvoorbeeld ging zwemmen? Ik merkte dat ik wat besluiteloos werd, wat resulteerde in de hele dag biertjes drinken en op het laatste moment een wandeling door flores om wat straat eten te scoren en vervolgens door naar de bushalte
Dit was een luxe bus, want ik wilde 's nachts wel lekker kunnen slapen in de 9 uur durende busrit. Wat ik niet geloofde want op de heenweg deed ik het in 2 delen en was het al ongeveer 16 uur. Maar dat maakte mij helemaal niet uit, want als ik lekker zou slapen, dan mocht het wel 13 uur duren en dan kwam ik tenminste ook niet al om 6 uur 's ochtends aan. Nou ik heb heerlijk geslapen om rond 4 uur wakker te worden. We waren gestopt en mensen stapten uit! We waren er al! Na 7 uur! Hoe dat ooit mogelijk is geweest, geen idee, maar het gebeurde echt.
Vervolgens een dagje in antigua verbleven om zaken te regelen voor mijn laatste daagjes aan het strand in monterrico. Ook de reis daar naartoe verliep vlekkeloos. In monterrico bestond het leven uit vroeg op staan voor een toer, vervolgens lekker eten en drinken en daar een siesta, want het was daar heet! Mijn eerste toer bestond uit het zoeken naar walvissen, want die wilde ik weer graag zien. Maar met mijn geluk moest ik het alleen doen met dolfijnen...... en de tweede toer was een boottochtje door de mangroven op zoek naar schildpadden en kaaimannen, terwijl de natuur ontwaakt. Geen schildpad of kaaiman gezien, wel heel veel vogels, want die hebben ze in overvloed in Guatemala.
Vandaag terug gegaan naar Antigua. Op deze manier ook weer mijn laatste chicken bus ritjes gehad. Als sardientjes in een blik, altijd een avontuur. En zo meteen nog wat souvenirs kopen.

Terugkijkend kan ik zeggen dat Guatemala geweldig is, echt 1 van mijn favorieten. Er is zo veel te doen en te zien, het land is divers, het heeft cultuur en een interessante ook. Het is kleurrijk en vriendelijk. De Guatemalteken zijn zo behulpzaam. Daarbij zijn de reizigers hier op een 1 of andere manier ook anders. Het was toptijd en ik voelde me ook niet opgejaagd.

Op naar de volgende reis, die zich hoe dan ook in Azië gaat afspelen.

Tot over een paar daagjes,

Liefs roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 52535

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: