Time goes slowly - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Time goes slowly - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Time goes slowly

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

28 Februari 2016 | Guatemala, Rio Dulce

De tijd gaat zo langzaam aan deze kant van de wereld en dat bedoel ik helemaal niet op een verkeerde manier. Ik heb alweer zoveel gedaan en ik heb nog steeds iets minder dan 2 weken over. Ik ben pas net over de helft en er staat nog zo veel meer op het programma, maar das voor later.

Terug naar de afgelopen dagen. Had ik jullie al vertelt over mijn nieuwe aanwinst? 40! muggenbulten.... En dan hebben we nog de wederom lastige keuzes; wel of niet met het openbaar vervoer (wel dus), of blijven we nou 2 of 3 nachten in het prachtige Rio Dulce? Zouden deze kleren wel of niet in de droger mogen?

Verder nog een blunder begaan, want kort nadat ik vorige keer geschreven heb, ben ik doorgegaan naar Honduras met als doel naar de Copan ruïnes te gaan. Kom ik daar eenmaal aan, is de batterij van mijn spiksplinternieuwe camera dood..... of gewoon leeg. Ik toch wel even balen, want mijn camera op de telefoon is niet je van het. Gelukkig kwamen we op het idee om te vragen of het ticket langer geldig is en ja hoor, ik mocht de hele dag langs komen ☺ In de middag dus gewoon weer terug naar de ruïnes met een opgeladen camera. Ik was onder de indruk... en al waren de copan ruïnes het enige doel, ik heb daar zo veel meer gedaan.
Ik ben naar Macaw Mountain geweest ( een soort vogeldierentuin) om daar onder andere te poseren met die ara's. En als jullie, net als ik, denken 'aw dat is zielig'. De vogels/papegaaien zijn of gedineerd door eigenaren die er niet voor kunnen zorgen of onderschept tijdens het smokkelen. In het park worden ze gerehabiliteerd en zelfs weer getraind om te laten vliegen en dan vrij te laten op daarvoor aangewezen plekken. Sommige vogels zijn zo gestrest geweest dat ze al hun veren eruit hadden geplukt. Die doen ze dan in een speciale kooi met minder prikkel en ze krijgen dan onder andere andere voeding. Al met al een mooi initiatief. Daarnaast ben ik ook nog naar de natural hot springs geweest. 3 uur lang badderen in baden van verschillende temperaturen, onder een warme waterval staan en een modder treatment krijgen, heerlijk! De dag afgesloten met een Duitse schnitzel en een echte witbier. Het was een mooie dag.

Inmiddels zit ik in het prachtige Rio Dulce ( terug in Guatemala ) en gisteren nog een dag in Livingston geweest. Een anders Caribisch kustplaatsje, bekend om de Garifuna, de voormalige slaven en vissers vanuit het Caribisch gebied. Daarbij zijn er hier ook nog heel veel Maya dorpen, langs de rivier, diep in de jungle. In ieder geval zo diep dat wij ze niet kunnen zien. Hier een dagje op de boot geweest, grotten bekeken, door de jungle gewandeld en meer van de maya cultuur geleerd. Nu dus in Rio Dulce, wat zo wel het plaatsje als de rivier is. Ik zit daar ergens tussenin. In een redelijk afgelegen hostel, aan het water, tussen de mangroven. Heel rustig, maar zeer mooi. Even bijkomen van alles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 52532

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: