Loving Australia - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Loving Australia - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Loving Australia

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

27 Maart 2011 | Australië, Rainbow Beach

Tegen mijn verwachtingen in, hou ik van Australie. Niet dat ik dacht dat het niets zou zijn (anders zou ik niet zijn gegaan), maar ik had niet verwacht dat het zo vol met hoogtepunten zou zitten.
Zo heb ik van mijn tijd in Melbourne genoten, zeker gezien de Australian Open, had ik mijn 5 weken in een campervan voor geen goud willen missen en nu heb ik ook nog de Great Barrier Reef mogen meemaken. Heerlijk! Heb een zeeschildpad gezien, zeer mooi koraal en ook honderden nee duizenden gekleurde vissen.
En daarna was het tijd om naar Magnetic Island te gaan. Waar (wie gaat mij eens vertellen dat ik ermee moet ophouden) ik weer eens gewandeld heb. Bottom-line is gewoon dat als je iets wilt zien, wandelen de optie is en hoe blijf ik anders zo slank met al die ijsjes. Verders heb ik genoten van het eiland en de feestjes. Helaas geen full-moon party maar toch.
En mochten jullie denken dat ik alleen in Cairns gesnorkeld heb bij de Great Barrier Reef, dan hebben jullie het mis, want na Magnetic Island ben ik door gereisd naar Airlie Beach, waar je naar de Whitsundays kunt. Wat een eilandengroep is met als grootste eiland Whitsunday en het daarbij behorende White Haven Beach. Zonder te zeuren, moet ik er wel bij zeggen dat het weer wat beter had kunnen zijn, maar ik heb het al lang geleden laten gaan om het weer het plezier van mijn trip te laten bepalen en dat gezegd hebbende: het was een toptrip! Eerste dag voornamelijk naar de eilanden gevaren, heerlijk gebbq'ed en een haai gezien! Om 's nachts nat geregend te worden, aangezien we op het dak sliepen en het zeil de stortregen niet aankon. Maar toch: weer een ervaring rijker. De tweede dag naar White Haven gegaan, om van het uitzicht te genieten en mezelf te wassen met het zand daar. Het is namelijk het puurste zand dat je kunt hebben en het dunste aangezien het niet klondert, vanwege de puurheid ofzo. Ik kan nu met heel veel feiten gaan gooien, maar check maar op Wikipedia. Die dag ook nog gesnorkeld. Het reef was naar mijn idee iets minder mooi, maar de vissen! Ben volgens mij ook acahter de naam van de mooiste, namelijk parrot/papegaai vissen. Die nacht weer op het dek geslapen, droog gebleven en tussendoor een dolfijn gezien (tis toch wat). Op de derde dag; 's morgens vroeg begonnen met snorkellen om daar Elvis te ontmoeten. Wat makkelijk gezegd een enorme (zeg een meter) vis is, blauw gekleurd, die je kon aaien. En daarna helaas terug naar het vaste land, maar wel zeilend en waar ik compleet onder het water werd gedompeld toen ik net op het dek lag te slapen...
En nu (1 dag later) zitik achter een computer in Rainbow Beach om morgen op mijn laaste tour te gaan in Oz. En wel naar Fraser Island, waar ik zelf in een 4-WD ga rijden. Heb net de briefing gehad en ben really excited. En dan is het alweer voorbij. Moet zeggen al die trips maken me wel moe en Azie wordt niet rustiger, maar ik kijk er wel naar uit.
Dus volgende keer een blog uit Bangkok of Laos of eigenlijk moet ik dat nog even goed uitzoeken :-D haha

Liefs Roxan

  • 27 Maart 2011 - 08:41

    Bas:

    Je wilt niet weten hoe jaloers ik ben op al die avonturen van je!

  • 27 Maart 2011 - 11:06

    Wilma:

    Wat heb je toch een geweldige tijd daar en nu op naar Azie om daar ook nog zoveel indrukken op te doen. Geniet er van. dikke kus

  • 27 Maart 2011 - 12:06

    Merel:

    Ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow ow .... had ik al ow gezegd?... VET!!!!!
    xxxxx

  • 27 Maart 2011 - 13:04

    Heleen:

    Rox super vet! Vind jij het niet eng om die grote vissen te aaien... op een of andere manier vind ik die grote vissen namelijk heel eng :p

    Succes met je trip naar Azië be safe!
    xx

  • 27 Maart 2011 - 20:19

    Pap:

    Nou, op jouw verzoek dan: Stop met wandelen!!!!. Je mist dan alleen veel mooie dingen.

    xx Pap

  • 28 Maart 2011 - 10:55

    Aafke:

    hey Klinkt allemaal super!! Ik vermaak me ook prima. Maleisie is heel gaaf, vanavond weer terug naar singapore en dan Bali! mis je wel hoor.
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 52547

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: