Oh my Budha - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Oh my Budha - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Oh my Budha

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

01 Mei 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

De Angkor Temepls zijn groots, mooi en indrukwekkend. Maar ik zou ik niet zijn, als ik op de eerste dag na 4 uurtjes daar toch alweer weg was. Want na Angkor Wat en Angkor Thom was ik al wat tempelmoe en toen nog wel naar Ta Phrom gegaan, wat inderdaad zeer mooi was (de mooiste). Denk: Indiana Jones, maar ook daar had ik het na de 5de boom die uit een ruIne komt groeien, ook wel gezien. Wat kan ik zeggen: ik ben snel verveeld :-)Heb laatst vernomen dat ik dat van mijn vader heb. Begrijp me niet verkeerd, Angkor is 1 van de mooiste dingen die ik op deze reis heb gezien. Mooier dan de Machu Pichu! en de dag daarna ben ik gewoon weer gegaan, want ik wilde in ieder geval nog naar de Ladies Tempel. Zo genoemd vanwege de zeer fijne graveringen en zeer mooi. Daarna nog 2 andere tempels bezocht en weer terug naar Siem Reap om het stadje nog even te bekijken.
Inmiddels kwam ik Remco & Irma (het Nederlandse stel dat ik al in Laos had ontmoet) ook in Siem Reap tegen en daarmee heb ik vaak 's avonds gegeten. En moet zeggen dat was zeer gezellig en beter dan alleen eten. Helaas was ik, tegen de tijd dat ik naar Battambang vertrok, ze alweer kwijt. Maar wat denk je... ik loop de eerste dag in Battambang naar het restaurant dat bij mijn hotel hoort en wie zitten daar te eten: Irma en Remco.
Daar gezamenlijk besloten om de volgende dag een tour rond Battambang te doen. Zo hebben we ons laten vervoeren door een bamboe-trein, een drankje gedaan bij een hele aardige lokale familie, naar de killing cave geweest, een ernstige onweersbui/moessonbui meegemaakt, naar een oude tempel geweest en als laatste flying foxes gezien. Daarbij veel gelachen met onze Engels-sprekende en een beetje Nederlands-sprekende (want bij die touristen zit het geld) guide. Die op zijn beurt ons wat Khmer leerde, zoals 'dat is veelste duur!' en 'Kunje me geen korting geven???' :-D. Als afsluiter van de dag heerlijk gegeten om vervolgens tijdelijk afscheid te nemen van Irma & Remco te nemen, aangezien ik een dag eerder door ging naar Sihanoukville.
En hier in Sihanoukville (inmiddels bijgestaan door het tweetal) doen we niets anders dan op het stand liggen, lime-juices drinken en in mijn geval ernstig verbranden. En voor het eerst in Azie moet ik zeer goed op mijn spullen letten, aangezien er hier grijpgrage kinderen rondlopen.
Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje en geniet ik van Cambodja. Hoewel ik zo met koninginnedag Nederland wel gemist heb.
Tot over de volgende update!

Liefs Roxan

  • 01 Mei 2011 - 18:55

    Chantal:

    Nu ik jouw verhaal zo lees baal ik nog meer dat ik je niet kan komen opzoeken! Mijn reis gaat niet door omdat nick geen geld heeft! Wil wel graag je foto's zien dus tot snel en veel plezier nog!

  • 03 Mei 2011 - 18:49

    Hanneke:

    En wij hebben jou gemist met koninginnedag! Wij doen ook heus wel avontuurlijk dingen, zoals kanoen (tweede pinksterdag) en op een terras zitten en eten van de Lap bij mij in de achtertuin eten (koninginnedag). We worden echt weer een beetje een groep :)
    x Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 52544

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: