Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

15 Mei 2011 | Vietnam, Hanoi

Ik geef het toe: de titel is cheesy, maar moest hem toch een keer in een blog over Vietnam gebruiken.
Dat gezegd hebbende, ik kan mjn mening over Vietnam inmiddels wat bijstellen. Ik heb inmiddels al zeker mooie dingen gezien. De mensen vind ik nog steeds voor een deel zeer onaardig. Zo was ik in Hoi An (wat een prachtig stadje is) en waar ik een te leuk jurkje heb laten mken. Maar ik was alleen ervan overtuigd dat ze eigenlijk de verkeerde stof hadden gebruikt en zei daar wat van. Nou voordat ik het wist had ik 4 schreeuwende vrouwen tegenover mij, met de mededeling dat ik toch echt fout zat en zij zeker niet. Ik weet niet of ik Vietnamezen op een verkeerde manier benader, maar zo reageerde ze meerdere keren. Maar zoals ik al zei, als je de mensen en de virussen die op mijn camera-kaart (ja na 8,5 maand is het zo ver) zitten, wegdnkt, dan is Vietnam en voornamelijk Hoi An en Hue, heel mooi. Heerlijk geshopt (mijn shopverslaving is weer helemaal aangewakkerd :-D), een dagje op het zeer mooie bounty-strand gelegen (bedankt voor de tip Marijke) en een dagje achterop de scooter bij Eva gezeten, zodat we naar de Marble Mountains konden.
Daarna was het tijd voor Hue, een citadel (is dat een Nederlands woord??). Hoe dan ook, denk: vestingsstad, wat 2 zeer culturele dagen werden. Eerste dag de citadel bekeken met de imperial enclosure en de forbidden purple city. De dag daarna met Jet en Theresa (2 meiden waar ik sinds Hoi Anh mee reis) een tour gedaan, waar we in de omgeving van Hue voornamelijk tombes van emperors hebben bezocht. En wel van de 2de, de 10de en de 12de koning van de Nguygen Dynasty. Zeer mooi en ook interessant. Zo had 1 van de koningen wel 400 vrouwen (concubines) en was een ander homoseksueel en had die stiekem geen kinderen, maar werd er net gedaan alsof 1 van de neefjes zijn zoon was. Verders nog een guide die van liedjes zingen hield (en wel candle in the wind en alles van Bryan Adams), wat wil je nog meer? Heb enorm veel foto's gemaakt, maar hier komt dus het verhaal. Inmiddels zit ik in Hanoi en in plaats van dat ik hier van alles en nog wat aan het bekijken ben, ben ik voornamelijk bezig geweest om een virus van mijn sd-kaart te krijgen, wat me zoooo niet aan het lukken is. Gelukkig heb ik na 8 maanden eindelijk een back-up gemaakt op mijn usb-stick (die volgens mij nog werkt) en anders heb ik facebook nog..... Maar ja, wel met als gevolg dat ik wat foto's mis. Net van de dagen dat ik mij enorm in Vietnam vermaakt had... Dus later vandaag wat souveniertjes shoppen en een nieuwe sd-kaart en hopen dat ik mijn Halong-Bay foto's wel zonder problemen kan uploaden, want daar ga ik morgen heen! en wel met Eva, Robert, Jet en Theresa. Hoort een gezellig tripje te worden, maar wil het niet jinxen....

Tot schrijf ze!

Liefs Roxan

  • 16 Mei 2011 - 15:14

    Hanneke:

    Klinkt goed :) Veel plezier nog steeds!

  • 19 Mei 2011 - 11:05

    Pea:

    Ha liefie

    Nou Bas is er ook geweest met z'n motorvrienden, maar heeft alleen aardige mensen ontmoet. Ietsje meer buigen misschien??? Dacht trouwens dat ik je wel op m'n verjaardagsfeestje zou zien, valt weer een beetje tegen. Nog heel veel plezier.

    xx
    P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 52541

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: