Dying in Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Dying in Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Dying in Peru

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

10 November 2010 | Peru, Arequipa

Okay, toen ik dit verhaal begon met schrijven (we waren toen weer precies 1 week verder), kwam ik tot de ontdekking dat ik niet zo veel beleefd had. Niet dat ik me niet vermaakt heb! want dat zeker wel. Zo hadden Eva en ik besloten om het weekend (vorig weekend) ook nog in La Paz te blijven. Gedeeltelijk omdat haar pas er nog niet was (en deze is ook nooit aangekomen), maar vooral vanwege het halloweenfesstje van die zondag. Tussendoor op zaterdag naar ´Valle de le Luna´ geweest. Wat een soort rotsformatie net buiten La Paz is en zondagmiddag naar Cholita´s Wrestling. Dit komt erop neer dat je naast worstelende mannen in vreemde pakjes zit te kijken ook vrouwen in traditionele Boliviaanse kleding. En ik kan je zeggen, Boliviaanse vrouwen zijn gemeen!
Die avond was dus het halloweenfeestje in ons hostel. Ik zag er (al zeg ik het zelf) leuk, maar dood (door de schmink) uit. Feestje was geslaagd (gratis shotjes)en nog uitgebouwd naar Loki (ander hostel) en Blue house (een club), waar we met een leuk groepje nog hebben gedanst.
De volgende dag brak de bus in naar Copacabana (aan het Titicaca meer), waar we genoten hebben van onze welverdiende rust. Zowel op het vaste land als op Isla del Sol. Al was de trap het eiland op niet grappig, net zoals de kou ´s nachts. Maar de sterren en de omgeving waren echt prachtig.
Donderdag dan eindelijk vertrokken naar Peru, Arequipa om precies te zijn (waar we nog steeds zijn). En hier komen de belevenissen. Want zoals ik aan het begin schreef, begon ik dit verhaal precies 1 week na mijn laatste blog, maar heb ik dit verhaal later pas gepost. En dat kwam omdat ik naast dat ik Arequipa heb bekeken (mooi stadje), afgelopen zondag ook begonnen was een een 3-daagse trek door de Colca Canyon.....

De eerste dag 6 uur naar beneden de Canyon ingelopen,
nou kan ik jullie zeggen dat heb ik moeten bekopen...
Blaren op mijn voeten niet normaal!
maar dat krijg ik dan ook, als ik daal.
Verders vind ik wandelen/trekking/ hiking geen flikker aan,
kan alleen maar zeggen: dit heb ik toch mooi gedaan.
Zeker de tweede dag was zwaar,
van drie uur omhoog lopen, wordt je erg gaar!
en dan hebben we het over 1200 meter,
echt het kon niet beter!
ben om de canyon uit te komen, wel 6 keer dood gegaan,
mijn lichaam is er dan ook nog steeds aan..
Misschien vragen jullie je wel af,
wat doet Roxan nou maf.
Maar als kado voor de verjaardag van Margriet,
wou ze mijn blog in dichtvorm, geloof het of niet!
Dus ik hoop dat ik je blij heb kunnen maken,
meer dan dit kan ik er echt niet van maken!

nu over op een normale noot. Vandaag laatste dag Arequipa en dan morgen naar Cuszo voor natuurlijk de Machu Pichu. Waar ik inmiddels heb besloten om lekker met de bus/trein naartoe te gaan!

x



  • 10 November 2010 - 15:19

    Davine:

    Haha, dat heb je mooi gedicht!

  • 10 November 2010 - 15:39

    Quinty:

    Je bent ook zo lekker sportief hé? (hoor wie het zegt). Maar als ik jou was zou ik van al je reizen een gedicht maken. Kun je het uitgeven als je thuis komt. Zijn de financien voor de eerste maanden ook weer gedekt ;-) Ik heb me rot gelachen en je zarg er erg leuk uit met halloween! Zo nu heb je het niet alleen zelf gezegd.

    xx en tot snel

  • 10 November 2010 - 15:42

    Margriet:

    O wat een geluk,
    Mijn dag kan niet meer stuk.
    Eindelijk is het moment daar
    Een verhaaltje in rijm zowaar.

    Ok, ik ben eigenlijk aan het werk en heb helemaal geen tijd om meer te rijmen… en ik heb geen inspiratie. Maar ik wilde even zeggen dat ik het wel een geweldig kado vind. Hier kan geen lelijke, gekleurde broek uit Bolivia tegen op ;) Hoe lang ben je er mee bezig geweest? Wat een pech dat ik geen andere leuke opdrachten in je brieven had gezet. Naja dat bewaar ik dan voor je volgende wereldreis haha

  • 10 November 2010 - 16:13

    Heleen:

    Hey dat rijmen maakt je blog een stuk levendiger, misschien moet je het er in houden :D Klinkt leuk wat je allemaal hebt mee gemaakt. Benieuwd naar de rest. Wij hebben de verjaardag van Bas gevierd, voor het eerst dat alle vrienden weer eens bij elkaar waren. Het was dan ook erg gezellig. Maar je hebt nog steeds niet echt iets gemist, behalve Glee!

    Kusje

  • 10 November 2010 - 19:49

    Anne-Marie:

    Roxan, ik kreeg van Martien je reisverslag, enig om je zo te volgen en geniet van je belevenissen.En ik deel dat wandelen niet erg veel aan is maar dapper dat je zo door gezet hebt.lieve groetjes vanuit Spakenburg.

  • 10 November 2010 - 21:02

    Roxan:

    @Anne-marie: wat leuk dat je me ook volgt! Zag via facebook en via een update van Martien dat jullie in Cambodja zijn geweest. Wat leuk! ik ben nog steeds van plan om Martien op te zoeken, dus ben zeer benieuwd!

  • 11 November 2010 - 08:35

    Willemijn:

    Goed gerijmd Rox! En jij moet straks wel helemaal strak en met een top conditie thuis komen ;) Veel plezier nog.
    X

  • 11 November 2010 - 09:52

    Bib:

    Een ware dichter is opgestaan; dat missen we dan weer deze Sinterklaas.. hoewel, heb vannacht gedroomd dat je ff terug was tot je NZ vertrekdatum. Ha, werd niet eens zwetend wakker ;)
    ATWT houd ik erin, kun je een beetje relativeren, want wat is een paar blaartjes nou vergeleken bij een ontvoerde kleine..?
    Veel plezier, je weet nu iig wat je NIET meer moet doen, xbib

  • 14 November 2010 - 12:17

    Arja:

    dag meissie, gelukkig weer uit een dal geklommen. Van dansbenen naar klimbenen is best een zware gang. Dank je wel voor weer een verrassend reisverslag, tot de volgende keer xxx arja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 52596

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: