Frustraties - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Frustraties - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Frustraties

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

21 Oktober 2010 | Bolivia, La Paz

Zo... gisteren weer in La Paz aangekomen, nadat ik vanaf zondag een aantal dagen in Cochabamba heb vertoefd en daarvoor vanaf vrijdag ook al in La Paz geweest.
Op de vraag wat ik de afgelopen week heb gedaan? Ernstig weinig, behalve vaak gefrustreerd te zijn geweest. Want Bolivia is het land waar ze (op La Paz na) niet weten wat toeristen zijn of wat ze met ze moeten. Zeker niet in het laag seizoen of als je zoals ik geen Spaans kan. In La Paz was het ´niets´ doen niet zo erg, want Eva en ik wilde wat shoppen (de te leuke broeken) en wat sight-seeen. Zoals lekker in het mooie parkje gezeten voor San Pedro Prison. Daarnaast ligt La Paz op 3500 m. hoogte en loopt het op en af, dus veel inspanning kun je je niet veroorloven. Maar na deze ontspanning hadden we ons voorgenomen om in Cochabamba wat te ondernemen. Het liefst wilden we naar Parque national Torotoro, daar waar voetafdrukken van dinosauriërs zijn, maar een tour daarheen duurde iets te lang en belangrijker omdat het laagseizoen is waren wij denk ik de enige toeristen en betaal je ook behoorlijk w at meer. Voor een 3-daagse tour kan ik 5 dagen in Rurrenabaque vertoeven en daar ga ik met het vliegtuig heen!
Dus Eva en ik ons daarbij neergelegd en bedacht dat we met public transport naar Parque national Tunari voor 1 dag wilden gaan. Stond in mijn footprint dat die aan de rand van Cochabamba begint en dat daar met public transport naartoe kon worden gegaan. Wij dit dus navragen bij het hostel. Nou die keken alsof ze water zagen branden en alsof ze voor het eerst v. Parque Tunari hadden gehoord en ook het toeristenbureau kon ons niet helpen. Dus dag 1 was stad verkennen, info vergaren en marktjes afstruinen, waar het trouwens ernstig stinkt. En toen zag het ernaaruit dat dag 2 ook zo ging worden. Gelukig konden Eva en ik een vliegtuig pakken naar Rio en hebben we het Christusbeeld bezocht (zie foto´s). Owkay dat is gelogen, maar toch. Tis de eerste keer dat een bestemming echt tegenviel. Het enige lichtpuntje was de plaatselijk ´rockcafé´ waar ze Shisha en goede muziek hadden. Zowaar Silverchair, Disturbed, Pearl Jam en vele anderen gehoord. Moet zeggen dat muziek hier wel goed is, wordt sowieso omringt door the Doors, Joy Division en Led Zeppelin.
Anyway gisteren dus overdag met de bus terug , wat ook altijd een ervaring is. Buschauffeurs hebben namelijk de gewoonte om, ook al is er een steile klif (is dat dubbelop) en een bocht en een vrachtwagen voor je, deze alsnog in te halen. Verders is het wel grappig dat ik voor 30 Bolivianos (3 euro) in een echte cama bus zat, terwijl die eigenlijk 90n Bs. is, maar omdat je niet een dag van te voren een ticket kan kopen en alleen op de dag zelf is de prijs in 1 keer lager. Want dan proberen ze met moeite de bus vol te krijgen, waardoor je dus maar 30 Bs. betaalt.
Hoe dan ook, nu weer terug in La Paz en gaan morgen eindelijk wat ondernemen. En zaterdag eventueel naar San Pedro Prison (ben er nog steeds niet over uit) en anders, als de roadblock is opgeheven, van ´the worlds most deadliest road´ af biken.
Dus volgens mij moet het na afgelopen week, deze week wel goed gaan komen!

Keep you posted,

Liefs Roxan

  • 21 Oktober 2010 - 19:07

    Wilma:

    Hoezo frustraties???
    Volgens mij onderneem je nog steeds heel veel. Go with the flow!!!!!
    Ik geniet elke keer van je verhalen. Veel plezier

  • 21 Oktober 2010 - 19:27

    Bas En Leonie:

    Geniet gewoon! Je doet dit maar een keer!

  • 21 Oktober 2010 - 19:46

    Pa:

    Ach zieltje, wat erg. Een beetje niks doen in Zuid Amerika en wij maar ploeteren in afwachting van weer nieuwe belevenissen van jou. Je kan, nu je daar toch bent en niks te doen hebt, Spaans leren. Misschien kom je dan op nog mooiere plekken dan je foto's al laten zien.
    xx Pa

  • 22 Oktober 2010 - 06:57

    Margriet:

    eindelijk, eindelijk weet je eens hoe ik me altijd voel op vakantie. nu weet je pas echt hoe je moet klagen! Kijk uit naar je volgende verhaal :)

  • 24 Oktober 2010 - 10:52

    Arja:

    Laat ik nu denken dat jij al je frustraties in Bunschoten had achtergelaten, kom je ze daar toch weer tegen. Ik sluit me bij je vader aan, er komen zeker weer een paar fantastische weken aan. Dag lieverd xxx Arja

  • 25 Oktober 2010 - 12:30

    Hanneke:

    Klinkt irritant ja, maar is ook weer deel van de ervaring toch? (als je erop terugkijkt..;).
    Hou vol en geniet ervan!!
    x Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 52594

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: