All good things must come to an end - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu All good things must come to an end - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

All good things must come to an end

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

18 Maart 2011 | Australië, Cairns

Na 36 dagen in een auto, meer dan 9000 km gereden te hebben en veel pastamaaltijden en ijsjes is de roadtrip dan toch echt aan zijn einde gekomen. Zit nu in Cairns te bloggen en me alweer klaar te maken voor mijn volgende trip. Heb hier nog 2 weken en heb in totaal 4 tours op het menu staan. Waarvan Great Barrier Reef, WhitSundays en Fraser Island wat hoogtepunten horen te worden. Toch ga ik voor dit verhaal weer ff terug naar Darwin, want daar bleven zaken in het water vallen.

Ging ik in Darwin heel blij de tattooshop in, hadden ze geen tijd voor me.... of ik het niet ergens anders kon doen? Nou nee, want eenmaal in Cairns heb ik allemaal tours waar water en zon bij komt kijken en daarna zit ik in Azie, wat mij niet de perfecte plek lijkt. Waarop ze zegt, dan moet je het maar thuis doen. Goh denk je? Mist alleen wel zijn doel een beetje, maar ja, dan maar thuis laten doen, of toch niet? :-D
Voor de rest wel van Darwin genoten hoor! Ondanks dat het regende is het een leuk stadje, met een zeer mooi museum, leuke winkeltjes en terrasjes. Verders dus afscheid genomken van Aafke dmv een heerlijke bbq (jeej, eindelijk weer eens vlees, mijn dieet bestond een beetje uit rijst en pasta en fried eggs sandwiches), om vervolgens op vrijdag 11/3 om half 4 's ochtends op te staan om Aafke naar het vliegtuig te brengen.

Daarna dachten we (Hollie, Meg en ik) dat we 4 dagen zouden rijden, rijden, rijden aangezien Cairns zo'n 2800 km verderop ligt. Maar helaas het leek meer op: eerste 2 dagen rijden, hopen dat onze auto door de floodways kon komen, rijden, hopen, rijden, hopen en etc. Om vervolgens op dag 3 vast te zitten in een plaatsje, aangezien de snelweg daarna toch echt afgesloten was. Gelukkig waren er wat gelijkgezinden en hebben we onszelf gevestigd op een parkeerplaats. Om daar te wachten totdat de weg werd vrijgegeven. Die nacht bleek de weg voor een korte tijd geopend te zijn, dus ik klaar wakker om 6 uur 's morgens en helemaal klaar om te gaan. Maar zoals ik al zei, de weg was voor korte tijd geopend en die ochtend was er weer geen weg vrij. Ik had al voorgesteld om Howie (de auto) tegen een boom aan te rijden (full coverage) om vervolgens per vliegtuig verder te gaan, maar dat vonden de andere meiden geen goed idee. En zou Aafke ook niet leuk vinden.
Dus wij onszelf weer met anderen gebivakkeerd voor de wegblokkade om om 2 uur in eens te horen dat de weg open was. Ik had net een kopje koffie voor mijzelf klaargemaakt, die maar meteen weggegooid en in de auto gesprongen om na 1,5 dag wachten eindelijk verder te kunnen.
Nog een dag laten (we zitten nu op afgelopen dinsdag, wel erbij blijven) zat alles ons mee, want de weg van Townsville naar Cairns (onze eindbestemming) was open en tegen al onze verwachtingen in zijn we diezelfde dag nog in Cairns aangekomen. Met als vooruitzicht nog 1 klein tripje naar het noorden, namelijk naar Port Douglas.

Een klein stadje aan de voet van Daintree NP. Eindelijk weer eens wat strand gezien. En de dag daarna door naar Mossman Gorge, waar we voor de verandering het regenwoud zijn ingedoken. Was gelukkig maar een korte wandeling en zeer mooi en daarna wilden we door naar Hollies en Megs toekomstige werk, alleen kwamen we er na 20 km achter dat de weg weer was overspoelt. Dus maar door naar Cairns. Waar we ons avontuur in stijl bij de Mac hebben afgesloten. En nu zit ik weer in een hostel en ga ik het de laatste 2 weken zeer druk hebben, maar daar de volgende keer meer over!


Hoop zoals altijd dat alles goed gaat in NL en mis jullie,

Liefs Roxan

P.S. Heb net een afspraak gemaakt voor mijn tattoo op 1 april, ahhhhhhhh!

  • 18 Maart 2011 - 08:03

    Martien:

    Cool, leuk je te volgen. Heb je al een idee voor wanneer je bij mij komt buurten?

  • 18 Maart 2011 - 08:30

    Willemijn:

    1 april al weer! De tijd vliegt :) Heb je nog iets mee gekregen van al het gedoe in Japan. Of volg je het nieuws niet zo?

    Leuk om al je belevenissen te lezen. Heel veel plezier nog X

  • 18 Maart 2011 - 10:01

    Heleen:

    Hey top verhaal, alsof ik op je schouders meegereisd ben :p

    Volgens mij vermaak je je nog wel even, have fun!!

    xx

  • 18 Maart 2011 - 11:59

    Marijke:

    Of is het een 1 april-grap. Of doen ze daar niet aan in Aussie? Zo telezen heb je er weer een super tijd opzitten. Lijkt me ook hilarisch zo'n roadtrip! Nou nog twee weken genieten van het leven daar en dan naar Azie, zoo jaloers! Geniet daar ook alsjeblieft een beetje voor mij van. Cambodja is zo mooi! Stole my heart! Nou, hier verloopt alles zijn gangetje; ze zijn NOG_STEEDS niet begonnen met het bouwen van mijn huis, op mn werk rommelt het weer (ofja, bij mij dan vooral) en in de liefde. Pff, dat wordt een privemail. Geniet alsjeblieft van de niet-sores daar!!!! Xxxx

  • 20 Maart 2011 - 12:55

    Arja:

    Dag meisje lief, weer een heerlijk reisverslag gelezen. Het begint te lezen of het allemaal heel normaal is, alsof je dit je hele leven blijft doen. Blijf er vooral erg van genieten, het is zo voorbij. Dikke knuffel Arja

  • 21 Maart 2011 - 16:14

    Hanneke:

    Ben benieuwd naar je tattoo..
    Genietze! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 52524

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: