De week van de kleurrijke huisjes - Reisverslag uit Leticia, Colombia van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu De week van de kleurrijke huisjes - Reisverslag uit Leticia, Colombia van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

De week van de kleurrijke huisjes

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

02 Oktober 2017 | Colombia, Leticia

Entonces in de vorige blog heb ik jullie in spanning laten zitten, dus laat ik nu maar gelijk beginnen met de spin en de wesp. (De koffie en chocolade is een apart verhaal). Ik heb deze vakantie al weer een baby vogelspin gezien, die liep gewoon over de stenen bij het hostel. Een van de gasten daar vroeg of ik hem wilde zien en natuurlijk sprintte ik er op af. Ik helemaal in aw aan het kijken totdat de gast die mij attendeerde op de vogelspin vertelde over een struik waar ook heel veel spinnen in zaten. Ik was dus even afgeleid, maar ging na een paar minuten weer op zoek naar de vogelspin. Wat denk je ? Was die gewoon dood! Er zat een wesp naast en die had hem gestoken en sleurde hem over het pad heen. Het was echt heel zielig!
Dit gebeurde allemaal terwijl ik aan het wachten was op een aantal meiden waarmee we een koffie en chocolade tour gingen doen. Het zou een uurtje ietwat up hill zijn, in ieder geval niet zo erg als de trappen naar het hostel. Maar jullie raden het al, het was langer dan een uur en misschien wel net zo erg. Maar eerlijk is eerlijk dan heb je ook wel wat. Want dan ben je op een koffieplantage, hoog in de bergen, soms tussen de regenwolken. Plus wat info over koffie en chocolade maken, dit vervolgens proeven en je huid laten herstellen door een chocolade masker. De dag eindigen met een zonsondergang vanuit je boomhut en ik was de kuthike al helemaal vergeten.
Na Minca was het tijd om door te gaan naar Cartagena, de toeristische trekpleister van Colombia. Hier voor het eerst vertraging gehad met bussen, waarbij ik dacht:'ja zo hoort reizen in Zuid-Amerika te zijn'. Cartagena is een prachtige plaatsje/stad, maar veel ste heet om heel veel te ondernemen. Van de 3 dagen daar hebben we 1 activiteit ondernomen en de andere 2 dagen wat rond gestruind op zoek naar soeveniertjes (niet gevonden, of deels) en genoten van de vele kleurrijke koloniaalse huisjes (de roze waren mijn favoriet!). De ene activiteit die we wel hebben ondernomen is de tour naar de mud vulcano. Wat een zeer vreemde gewaarwording was. In de buurt van Cartagena is namelijk een soort van vulkaan te vinden met zeer vloeibaar modder erin. Hier kan je tegen een kleine betaling in badderen. Het vreemde is dat het net lijkt alsof je zonder zwaartekracht daar rond dobbert. Er is geen bodem maar je zinkt niet, maar het water geeft niet voldoende weerstand om je er gemakkelijk in voort te bewegen. Sterker nog met een klein zetje heb je geen controle over wat je doet. Vervolgens kun je in het meer de modder afwassen, zonder of met hulp van lokale vrouwtjes. Nou ja eerder met, want voordat je het weet zijn ze je aan het wassen en hebben ze je bikinitop uitgedaan. Al met al een zeer geslaagde tour.
Voordat ik het ga hebben over de laatste ondernomen activiteiten in Medellin (ja ja we vliegen door het land heen), wil ik nog wel aandacht voor de volgende 2 zaken: Avianca (vliegtuigmaatschappij) waar Heleen en ik al onze binnenlandse vluchten mee doen, is aan het staken of op zijn minst de helft van de piloten. Wat een hoop gedoe met zich meebrengt, maar we zijn vandaag aangekomen in de amazone, dus vooralsnog gaat het goed. Nu alleen afwachten of we ook weer uit de amazone kunnen komen.
Het andere is dat het weer ons goed gezind is, totdat we wilden paragliden. Het was vrijdag een mooie dag, dus het kon doorgaan en Heleen en ik stonden netjes op tijd bovenop de berg. Maar we moesten wel even wachten en toen was Heleen aan de beurt en mocht ik daarna. En terwijl ik op Heleen aan het wachten was, zag ik de regenwolken vormen en hoorde ik gedonder in de verte. Toch kreeg ik alle spullen aangemeten, ik vroeg nog naar de regen, maar het leek geen probleem. 5 minuten later daarentegen was het een no-go en ging het paragliden niet door.
Zoals beloofd wil ik ook nog over gisteren hebben. Gisteren hebben we vanuit Medellin een tour naar Guatape gedaan. Een plaatsje zo een 2 uur van Medellin vandaag waar een grote rots staat of monolite en die kan je met trappen beklimmen en wederom een schattig kleurrijk plaatsje met allemaal soort van mozaïek stenen aan de rand van de muur, welke uitbeelden wat voor een winkel of verhaal er achter de muren van het huis schuilt. Hoewel de steen en Guatape heel leuk waren, bestond de tour uit veel meer dan alleen dat. Iets wat voor mij echt niet had gehoeven met name 'de partyboot ' over het meer had van mij niet gehoeven. Maar ja je kan niet alles hebben.
Dus nu blik gericht op morgen. Dan gaan we de jungle in. Jullie horen op donderdag weer van me!

Hasta Luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 52496

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: