Water in de woestijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Water in de woestijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Water in de woestijn

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

27 Februari 2011 | Australië, Sydney

En ja hoor, ik zit weer eens in de woestijn en het regent. Scheelt dat het al een paar weken ongewoon veel regent, waardoor alles groen is, ipv verdort geel en bruin. Wat een mooi plaatje oplevert, maar de outback is niet zoals ie hoort te zijn, namelijk rood.
Verders kan ik weer eens niet geloven hoe snel de tijd gaat. Nog maar 4,5 week OZ... en over 2 dagen ben ik al 6 maanden onderweg, wow!

Maar over naar belangrijkere zaken: waar hang ik precies uit?
Op dit moment vertoef ik in Alice Springs en ben hier aangekomen na vele vele mooie bezienswaardigheden te hebben gezien.
Zo hebben we op Aafke's verjaardag (18 februari) wat wineries bezocht en wijn geproefd (voor de verandering). Speaking of verjaardagen, nog gefeliciteerd met je verjaardag Leonie! en natuurlijk ook die van Jesse. Had je natuurlijk willen sms'en, maar heb hier helemaal geen bereik. En hetzelfde geldt natuurlijk voor Davine.
Maar waar waren we gebleven? Owja verders hebben we 2 dagen in Coober Pedy gezeten, wat een opal mining town is. Maar (en hier komt het speciale) aangezien het in de woestijn is en het hier in de zomer boven de 50 graden kan worden (1 keertje 63), wonen heel veel miners onder de grond en zo wij dus ook. 2 nachten op een camping gezeten, waarvan 1 nacht onder de grond geslapen. Op een klein matrasje en een slaapzak, echt comfortabel was het niet, maar wel iets wat ik wou meemaken. Verders een toer door een opal mijn gedaan, ondergrondse kerken bekeken en met een wiggelroede aan de slag gegaan om opal te vinden :-D

Graag wil ik vermelden dat ook tijdens de dagen dat we alleen maar in de auto zitten, dat er genoeg gebeurd. ZO heeft Aafke heel vaak sorry gezedgd voor het feit dat een vogel precies tussen de ruitenwissers tegen het raam aangeplakt zat en we hem alleen maar weg konden krijgen door de ruitenwisser aan te zetten. Of de keer dat Aafke en ik in de auto gingen verstoppen omdat er een emoe aan kwam zetten en wij niet zeker wisten of die ons zou aanvallen, maar Titta was buiten en daar ging hij aan pikken, dus moesten we Titta toch redden. Echt een stelletje helden op sokken.
En dan blijven de eerste keren zich opdoemen. Want nu we in de echte outback zitten, heb ik ook mijn eerste redback gezien, en mijn tweede en mijn derde en enz.
Maar nu kom ik toch echt bij mijn hoogtepunt van de afgelopen dagen, namelijk Uluru en Kata Tjuta en Kings Canyon, okdat meerdere hoogtepunten....
Uluru is zooo mooi en weer refereer ik gewoon naar foto's want ja hoe kan ik het uitleggen... Een enorme grote rode steen in het midden van de woestijn. En Kata Tjuta meerdere kleinere stenen. Maar om eerlijk te zijn, tis niet heel uniek, want toen we daar heen reden zagen we Mt. Connor, welke bij mij nu bekend staat als Swuluru.
Wat het wel heel bijzonder maakt zijn de Anangu people, oftewel de locals, de aboriginals, die zoveel tradities op en rond Uluru hebben. Met verhalen en geloven en gebruiken. En ik wil het jullie allemaal vertellen (dat willen zijn namelijk ook) en dat ga ik dus ook doen. Als ik thuis ben! want wordt een te lang verhaal anders....
En ja de King's Canyon, daar hebben we weer eens op gewandeld/gehiked en was te doen. Niet heel leuk, maar omgeving natuurlijk weer schitterend!

Mensen ik ga ermee kappen, spreek jullie probably vanuit Darwin!

x

  • 27 Februari 2011 - 11:15

    AStrid Wels:

    Hey Rox,
    Geweldig om je reisverslagen te lezen,als ik het lees lijkt het net of ik erbij betrokken ben,zo duidelijk komt het over heb zelf maar een klein beetje van de wereld gezien maar ik kan me het een en ander wel een beeld bij voorstellen(denkik..)
    Liefs en geniet nog maar lekker.

  • 27 Februari 2011 - 13:15

    Bas En Leonie:

    Hey Rox!

    Gaaf verhaal hoor! We krijgen hier echt zo'n filmbeeld bij :) Bedankt voor de felicitaties! Jesse vroeg zich al af waar je was... gister.

    Greetz Bas en leo

  • 28 Februari 2011 - 10:53

    Hanneke:

    Ben benieuwd naar de verhalen van de Anangu mensen. Genietze!
    x Hanneke

  • 02 Maart 2011 - 13:47

    Bianca & Katinka Schutjes:

    Ha Roxan!

    Wat blijf je goed trouw je verhalen schrijven, leuk! Klinkt allemaal wel heel bizar en bijzonder. Toch echt een vet avontuurlijker land dan NZ met die enge beesten en lonely dusty roads! Kan je al zeggen of het een Australia of NZ voorkeur wordt? Nog heeel erg veel plezier en ook sterkte als je soms het gezeul met je backpack en de 50graden beu bent ;)

    Kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 52585

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: