Het alledaagse leven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Het alledaagse leven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Het alledaagse leven

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

23 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Ookal heb ik het gevoel dat ik jullie niet enorm veel te vertellen heb, toch is hier een berichtje van mij om ontwenningsverschijnselen bij jullie tegen te gaan.

Zoals ik al zei, ik ben weer een beetje normaal aan het leven hier in Melbourne. Mijn dagen zien er over het algemeen zo uit: overdag van 11.00 tot 14.00 werk ik en als het dan mooi weer is ga ik ff Melbourne in, is het slecht weer dan hoor je mij klagen, terwijl ik dan een boek in duik of ga nadenken over de belangrijke dingen in het leven ;-) Verders is het zelfs zo dat ik hiet in Melbourne mensen ken, zowel mensen die op doorreis zijn (bv. Eva)als mensen die hier wonen (zoals Kieran). En wat doe je met mensen dieje kent? Daar spreek je mee af, gewoon heel alledaags, alsof je naar de Postkamer gaat. Hoe leuk is dat! Ondanks al het normale week de afgelopen week daar wel van af, want ja daar is die dan eindelijk: De Australian Open! Heb daar 5 dagen lang rondgebanjerd en interessante matches gezien. Hoogtepunten: Murray, Tsonga, Berdych, Soderling en nog vele andere. Kwam er ook gelijk achter dat vrouwentennis echt verschrikkelijk is en dat Ljubicic een pietlut is.
Verders me ook nog over een aantal dingen verbaasd en gefascineerd. Allereerst de ballen jongens, want daar komt nog een techniek bij kijken, met allemaal signalen om aan te geven hoeveel ballen je hebt en lijnen/richtingen die je mag oprennen, wanneer je 'oversteekt'. Ook is er een grote kans dat je als ballenjongen door een bal wordt geraakt (zoals een meisje over kwam en die moest toch wel huilen) of een enkeling valt over de borders. Altijd lachen. Daarnaast heb je nog de mensen die de lijnen in de gaten houden en veel van deze mensen zijn behoorlijk gezet (om zo vriendelijk te blijven) en sorry dat ik het zeg, maar zo erg gezet dat ze zelfs amper voorover kunnen leunen om de lijn in de gaten te houden, wat ik wat vaag vind op een sportevenement. Dan heb je ook de fans. Leukste die ik ontmoet heb: Berdychs Army. Deze fans werden door security bijna van de tribuna afgehaald, totdat het publiek zich ermee ging bemoeien, want ze waren erg vermakelijk en Berdych kon ze ook waarderen. Nu heb ik permanent het nummer 'Tomas Berdych' in mijn hoofd, die bij jullie ook wel bekend staat als het nummer 'Barbra Streisand'. Ook geirriteerd aan het publiek hoor, zeker van die aanmoedigers die denken dat ze een speciale band hebben met een speler en diegene dan constant bij hun voornaam noemt (en nee ik ben daar niet 1 van). Helaas zit mijn toegang tot het park erop. Dus nu ga ik de wedstrijden gewoon in het hostel volgen en de grotere wedstrijden hier op Federation Square. Kan niet wchten totdat ik Federer de finale zie winnen (even afkloppen...)

Nu over op totaal iets anders. Afgelopen week deed zich ook een dilemma voor met betrekking tot reizen in Oz. Had altijd als plan om via the East Coast naar Cairns te reizen en dan Sydney te doen, veel stranden te zien, Fraser Island, Whitsundays en wat niet al. Maar vanwege floods en vanwege een aantal meiden hier in het hostel, ging ik denken om met een campervan door de outback te gaan. Dat betekent geen Sydney, geen vele stranden, maar als het budget het toelaat aan het eind wel Whitsundays en Fraser Island (want heb dan nog 2 weken als ik in Cairns aankom). En zeker weten Uluru en Darwin. Jullie horen het al het was een dilemma. Maar inmiddels heb ik wel besloten om de outback in de gaan, lekker mij zo van gedachten veranderen, ben ik heel goed in. Dus nu ga ik 5 weken heerlijk met een campervan door Australie reizen. Dacht is ook weer eens wat anders dan telkens die bus, of niet soms?

Hou jullie op de hoogte!
Liefs Roxan

p.s. Weet en onthoud dat ik van tijd tot tijd aan alle lezers denk, maar wil tocjh (mochten ze mijn blog nog volgen) in het speciaal de familie van de Groep en Wil graag vermelden. Denk zelf dat het komt doordat ik tegenwoordig de keuken 3 uur per dag schoonmaak, maar wou zeggen: Ik ben jullie niet vergeten!

  • 23 Januari 2011 - 09:02

    Fam Van De Groep:

    Wij volgen je nog steeds hoor en de kinderen vinden het harstikke mooi om je te volgen vooral Coen natuurlijk.
    Gr, en veel plezier.


  • 23 Januari 2011 - 10:43

    Jenny:

    Fijn weer van je te horen!!
    Kus!!

  • 23 Januari 2011 - 17:32

    Katinka:

    Hee meid!
    Super leuk om te lezen, ik probeer het nu beter te volgen dan vanuit NZ ;) Relaxed dat het bijna zo normaal als thuisvoelt, een beetje met mensen in de stad afspreken (in Melbourne!!) en wat werken. En wat cool dat je met een campervan op pad gaat!!! Wel uitkijken voor alle enge vloedgolven he :p
    Dikke kus!

  • 24 Januari 2011 - 07:43

    Anne-Marie:

    Het blijft leuk om je belevenissen te volgen. Ik heb je iets gestuurd en hoop dat je het ontvangt. pas goed op jezelf en lieve groetjes

  • 24 Januari 2011 - 08:00

    Willemijn:

    Klinkt allemaal super meid. En wat is er nou relaxer dan met een campervan een beetje rondreizen. Goeie keuze!

    X

  • 24 Januari 2011 - 09:11

    Heleen:

    He Rox,
    Met de campervan is leuk, wel erg klein zo'n autootje maar wel een heel avontuur! Ik ben benieuwd wat voor verhalen dat allemaal gaat opleveren. En het leven in Melbourne klinkt aantrekkelijk zo :D

    Go for it!
    Kus

  • 24 Januari 2011 - 11:07

    Roxan:

    @Anne-Marie: heb het vandaag ontvangen en echt superleuk! kan er niet over uit dat jullie mijn verhalen zo waarderen! En zal zeker de groetjes doen aan Martien. Echt superbedankt!

  • 24 Januari 2011 - 12:45

    Quinty:

    Nou er is iets onderweg voor je verjaardag hoor! Ik hoop dat je het leuk vindt...

    xx

  • 24 Januari 2011 - 16:24

    Hanneke:

    Wel goed dat je het opschrijft, want ik was wel benieuwd naar je normale leven daar. Je hebt bijzonder relaxte werktijden (lees: jaloers :S).
    Geen idee wat 'de outback in gaan' betekent, maar het moet super zijn denk ik :P.
    x Hanneke

  • 27 Januari 2011 - 09:33

    Arja:

    Dag lief gewoon meisje, veel succes met je campervantour door australie. Alvast een fijne verjaardag gewenst, vier je dat nu alleen ? Ik hoor het wel. xxx Arja

  • 28 Januari 2011 - 10:18

    Roxan:

    @Arja: Mijn verjaardag vier ik gelukkig niet echt alleen. Aangezien ik nu al een tijdje in het hostel zit, heb ik NATUURLIJK iedereen geinformeerd dat ik de 31ste jarig ben. En verder ga ik echt veel om met de 3 meiden, met wie ik ook de roadtrip ga doen. Dus denk dat dat wel goed gaat komen.
    Bel jullie snel weer!

    Liefs Roxan

  • 30 Januari 2011 - 12:34

    Arja:

    Goed nieuws, laat ik nu toch denken dat je alleen de campervantour ging maken. Pak van mijn hart nu ik weet dat je met een groep gaat, dag lieverd xxx Arja

  • 30 Januari 2011 - 16:34

    Quinty:

    Heb je mn pakje al ontvangen? Fijne verjaardag meid!

  • 31 Januari 2011 - 07:37

    Katinka:

    Ha Roxan!!
    Ik feliciteer je even via je waarbenjij (want ik kan alleen op mijn werk op internet en dan niet op hotmail oid) dus GEFELICITEEEERD!!!!! Ik hoop dat je een super leuke dag gehad hebt in het heerlijke Australie! Maak er nog een paar mooie uurtjes van en nog een super fijne tijd daar :D
    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 52579

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: