wandelen is zeg maar echt mijn ding ;-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu wandelen is zeg maar echt mijn ding ;-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

wandelen is zeg maar echt mijn ding ;-)

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

16 December 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Het is weer eens tijd voor een nieuw verslag en deze keer volgens een geheel nieuw concept. Na 3 maanden reizen moet je natuurlijk iets meer je best gaan doen om je trouwe lezers nog te vermaken. Deze keer dus niet een dag tot dag
verslag.

Als ik jullie reacties lees, krijg ik telkens te horen hoe jaloers iedereen is. Ik denk dat het tijd is om jullie even een reality-check te geven want eigenlijk komt het erop neer dat ik op wereldreis ongeveer t zelfde meemaak als jullie thuis. Echt waar!

AAAAH
Want jullie denken dat werken stress oplevert? Moet je eens in Hastings een hostel gaan zoeken. Uren met mijn ietsje te zware backpack rondgelopen in Hastings maar nergens een plekje te vinden. Ik, als ervaren reizigster, had gelijk mijn plan B klaar natuurlijk. Googlen naar een hostel in Napier (het plaatsje waar ik hierna toch al heen wilde) en via internet boeken. Jammer alleen dat ik er in de bus achter kwam dat dit hostel 60 !?! km
van Napier vandaan lag. Om deze dag helemaal af te maken, ging het flesje balsamico-dressing ook nog eens stuk in mijn tas.

Huis-tuin-en keuken zaken
En als er een flesje balsamico in je backpack is gelekt dan betekent dat ook dat je vervelende huishoudelijke taken moet gaan uitvoeren. Oftewel zondag was verplichte wasdag. En vanwege alle stress van de dag ervoor ook een hang-op-de-bank dag. Want na al dat reizen wil je zo heel af en toe ook wel eens gewoon op de bank hangen en tv series kijken
zodat je weer helemaal op de hoogte bent van wat er tijdens glee gebeurd.

Sporten
Er was een tijd dat ik dacht dat balletten topsport was maar tijdens mijn reis ben ik er achter gekomen dat je niet eens een pirouette hoeft te maken om toch heel moe te worden. Maandag was het namelijk tijd om Napier te verkennen. Wat voornamelijk inhield dat ik heel veel op het strand gelopen heb en ontdekte dat er ook een uitkijkpunt op een heuvel aanwezig was. En als echte reizigster kan ik die kans op een extra wandeling natuurlijk niet laten lopen. Ondanks dat ik al eerder ontdekte dat mijn conditie nou niet echt top was dus toch die heuvel op geklommen. Ik heb het natuurlijk weer gered maar
hieruit blijkt maar weer dat sporten tijdens wereldreis nog veel zwaarder is dan thuis.

Beginnen jullie al een beetje blij te worden dat jullie niet op wereldreis zijn? Sla onderstaand dan maar over en plaats maar gelijk je reactie. Zo niet, dit is waarom reizen eigenlijk veel leuker is dan in Nederland op je werk stiekem
mijn verslag lezen:

I love Ireland
Alhoewel er in Nederland natuurlijk ook Ierse pubs aanwezig zijn, heb ik ontdekt dat ze hier nog veel leuker zijn. Ze blijken hier namelijk ook nog eens aan een pubquiz te doen. Na een aantal biertjes en het feit dat ik ernstig fanatiek werd, stond ik in een Iers pub zonder bh... Je snapt, het was een geslaagde avond maar de verdere details zal ik voor
me houden. What happens in New Zeeland stays in New Zeeland.

Chille kiwi's
Stelen ze in Amsterdam zo je fiets uit je handen vandaan in Nieuw Zeeland blijken mensen extreem aardig te zijn. Woensdag ging ik namelijk Taupo verkennen en Was mijn camera op een bankje vergeten (te druk met het insmeren van mijn lichaam) Daar kwam ik alleen pas achter toen ik bij de waterval was en weer wat foto's wilde maken. Toen ik terugkwam lag er op het bankje een briefje dat mijn camera bij het politiebureau lag. Dus ik meteen naar het politiebureau gelopen en
daar was hij. Wie had gedacht dat het nog bestond...

Een ezel....
Ondanks dat ik deze reis al meerdere keren heb ontdekt dat roken en wandelen niet zo goed samengaan, of is het nou wandelen en een slechte conditie? ga ik toch morgen de Tongariro crossing lopen (een tocht van 8 uur!!!!)..als het weer meezit
want het regent op dit moment... En in de regen kan je natuurlijk niet lopen. Das ook het leuke van een jaar weg zijn. Je hebt genoeg
tijd om je wandeltalenten te ontwikkelen.

Volgende week weer een geheel vernieuwde blog.

Liefs Roxan

  • 16 December 2010 - 07:29

    Willemijn:

    Zeker leuk om te lezen zo! Maar we blijven jaloers ;)
    x

  • 16 December 2010 - 07:59

    Mel:

    Hilarisch verhaal weer! En wat een geluk met je camera. Ben benieuwd naar de ontwikkeling van jouw wandeltalent. De Nijmeegse vierdaagse zou straks peanuts moeten zijn voor je, en acheraf drinken dat doet Rox gewoon al tijdens de vierdaagse...;-)
    Hoe bedoel je op werk jouw avonturen lezen, he Willem :-P

    Have fun x

  • 16 December 2010 - 10:06

    Wilma:

    Je doet erg je best om niet leuke dingen te vermelden zoals je kleding wassen maar volgens mij is er nog steeds een verschil tussen hard werken in een koud landje en je conditie opbouwen met wandelen in een zonovergoten, warm en misschien af en toe regen land. Ik blijf gewoon jaloers.

  • 16 December 2010 - 11:56

    MerelRosa:

    Whahahaa

    Vet! Vet!

    Njoy honey!!

    groetjesss

  • 16 December 2010 - 12:31

    Bib:

    Niet overtuigd, zo niet overtuigd. Gewoon niet overtuigd.

    ?

    Nee, ECHT NIET overtuigd.

    xx

  • 16 December 2010 - 20:22

    Pap:

    Sorry schat,

    iedereen is jaloers en vindt dat je het goed voor mekaar hebt. Dus vermeldt de volgende keer ook de leuke dingen maar weer.

    x Pa

  • 16 December 2010 - 22:01

    Margriet:

    Wanneer krijgen we trouwens eens een adres van jou? Want als jij denkt dat je daar veel mee maakt....hier in Nederland is bv mijn ketting van mn fiets gegaan en heeft niemand me aangeboden om m weer erop te zetten zodat ik dagelijks naar mn werk moet lopen en ben ik de songteksten van Nick en Simon uit mn hoofd aan het leren omdat het concert in oktober er zo aan komt en ik natuurlijk wel mee moet kunnen zingen... ga zo maar door. En al die spannende gebeurtenissen wil ik natuurlijk graag met jou delen maar in zo'n reactie op deze site past niet genoeg tekst om alles neer te zetten. Misschien zijn er zelfs wel meer mensen die hun belevenissen van de afgelopen 3 maanden in NL op papier willen zetten en per post naar jou door willen sturen. Heb je daar ook nog wat te lezen dus kom maar door met je adres zou ik zeggen!

  • 16 December 2010 - 22:09

    Roxan:

    wil best wel een adres geven, maar geen vaste verblijfplaats he, krijg je met reizen. Maar denk dat ik in Melbourne wel een adres kan geven.

    x

  • 20 December 2010 - 10:24

    Heleen:

    Als je denkt dat reizen in het buitenland vermoeiend is, luister dan maar eens naar mijn verhaal:

    Het was vrijdagochtend, ik moest naar mijn werk en in Amersfoort lag een mini laagje sneeuw. Geen probleem dus. Toen ik in Amsterdam aankwam lag daar heel veel sneeuw. Zo rond een uur of half 1 kon ik alweer naar huis en dat deed ik ook. Vanwege de sneeuw ging ik voor de trein van half 2 en met dit ruime schema redde ik dat wel. In de trein gekomen reden we rustig naar Duivendrecht en na Duivendrecht bleven we staan. Het was een bevroren wissel..... die na 2,5!! uur niet gerepareerd kon worden dus gingen we met de trein terug naar Duivendrecht en vandaar moesten we via Utrecht naar Amersfoort. Utrecht dat die ochtend een mega storing had gehad! Maar nu kwam het treinverkeer weer langzaam op gang. Ik was niet de enige die naar utrecht wilde. Zo hebben mij 4 stampvolle treinen naar Utrecht gepasseerd, waar echt niemand maar dan ook niemand meer bij kon! Uren op Bijlmer Arena doorgebracht! Uiteindelijk om half 8 stapte ik in Amersfoort mijn huisje binnen!... Een rekensom zegt mij dat ik dik 5,5 uur vertraging had!! Ik ben nog steeds jaloers op jouw wereldreis!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 52581

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: