I'm back! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu I'm back! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

I'm back!

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

01 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mensen! het is inmiddels al precies 3 maanden geleden dat ik op reis ben, en daar ben ik wel een beetje trots op!

Zit inmiddels alweer 3 dagen in Nieuw Zeeland, wat er eigenlijk 4 hadden moeten zijn.... komt erop neer dat ik vrijdag netjes op het vliegveld stond en mij verteld werd dat ze er voor gekozen hadden om een kleiner vliegtuig in te zetten, waardoor er een aantal mensen (waaronder ik) niet mee konden met het vliegtuig. Verrassend genoeg bleef ik erg kalm, hoorde het verhaal aan en vond het okay om in een 5-sterrenhotel te zitten, weigerde ik om extra geld uit te geven, dus ook nog lunch, dinner en breakfast eruit gekregen. In het hotel heerlijk gerelaxed, gegeten, in bad gelegen en wat niet al. Echt het was mijn luxeste hotel ever! Denk dat me die dag zelf wel 250,- euro had gekost. Het was op momenten naar mijn idee hilarisch hoe ik daar in mijn zeer gekleurde gringo-outfit tussen de netjes gekleedde mensen liep.
Maar hoe relaxt het ook was, gelukkig ging zaterdag het vliegtuig wel, wat allemaal redelijk vlotjes verliep, heb wel door tijdsverschil de zondag overgeslagen en maandagmorgen vroeg aangekomen in Auckland :-D Zoals ik al zei, vlucht was behoorlijk okay, had nog een beetje kunnen slapen, ondanks het gekrijs van een kind, die naar mijn idee zat te krijsen om het krijsen. Denk dat het hele vliegtuig haar wel door elkaar wilde rammelen, including me....
Eenmaal aangekomen in Auckland, en we hebben het dus over maandag, want zondag de 28ste is dus voor altijd verloren (snik). Anyway die dag om 5 uur 's morgens naar het hostel gegaan, waar ik en Maura (Iers meisje) niet eerder dan 1 uur mochten inchecken.... Beetje gehangen, geskyped EN voor het eerst sinds lange tijd naar een supermarkt geweest, want leven is hier duur en dat betekent veel koken en zelf broodjes smeren. Me daarnaast verbaast over voetgangerverkeerslichten, want hier kun je diagonaal oversteken... weird...
Disndag was eerste dagje site-seeen, up the skytower geweest (voor 25 dollar en heb daar wel een hele 15 minuten doorgebracht) en naar een leuk parkje.
Vandaag een stuk actiever geweest, namelijk meegeweest met een gratis tour (jaja) en deze bracht ons weer naar de skytower, naar een memorial, naar de haven en naar de Harbour Bridge, waar we ook overheen zijn gelopen. Verders ben ik nu op het vliegtuig aan het wachten, want ik ga zometeen naar Christchurch waar ik Katinka! ga zien. Zo vreemd om aan de andere kant van de wereld een bekende te gaan zien! en heb er heel veel zin in...
Denk dat ik het de komende dagen nog een beetje rustig aan ga doen. Omdat ik deze keer geen georganiseerde busrit ga doen, moet ik ff wat beter uitzoeken hoe ik ga reizen en waar ik ga verblijven. Want in tegenstelling tot Zuid-Amerika is het hier druk aan het worden, dus moet telkens zorgen dat ik wel op tijd boek. Zo ben ik probably al te laat voor een te gek nieuwsjaarsfeest (uitverkocht) en hoop dus dat het met kerst e.d. allemaal goed gaat komen.
Nou jullie horen vast snel weer van me!

Groetjes vanuit Nieuw Zeeland :-D

  • 01 December 2010 - 07:42

    Wilma:

    Yes!! je bent er. Ik denk een wereld van verschil met waar je vandaan kwam.
    Je bent al 3 maanden onderweg en je geniet ervan. Echt knap hoor. dikke kus.

  • 01 December 2010 - 09:04

    Anne-Marie:

    Wat knap om zo assertief te zijn dat je behalve wachten op je vliegtuig, je ook erg aangenaam kan wachten.
    Fijn dat alles goed is gegaan en geniet van Nieuw-Zeeland. Blijf je volgen..
    lieve groeten

  • 01 December 2010 - 09:06

    Heleen:

    Geniet ervan daar in de beschaafde wereld en als de hele zondag verloren is gegaan heb je Wil dr verjaardag dus gewoon geskipt schandalig!! En een 5 sterren restaurant doe maar lux en dat lekker gratis :D way to go!!
    xx

  • 01 December 2010 - 15:04

    Merel:

    Roxan!!

    Leuk leuk leuk... ow ik ben hier aan het proberen te wennen in het koude Holanda... Als ik per ongeluk geld win of vind, dan kom ik je opzoeken haha keep on dreamin!!

    Ik ga je volgen groetjesssssssss

  • 01 December 2010 - 17:15

    Han Solo:

    Nice.

    En wat ga je doen met Sinterklaas? Kerstdagen? En OudenNieuw?

    En hoelang denk je in NZ te blijven?
    Ga je daarna naar OZ? Blijf je daar werken?

    Godspeed,

    Ciao

  • 05 December 2010 - 13:54

    Kirsten:

    WOW Roxan!
    Wat super zeg!
    Je hebt al heel wat beleefd!
    Goed om te horen dat alles zo goed gaat..
    Geniet ervan! Ik kijk uit naar je volgende verhaal;-)

  • 07 December 2010 - 14:19

    Pea:

    Hoi Roxan

    Wat goed zeg. Ineens weer helemaal aan de andere kant van de wereld. Is het daar heerlijk weer? Hier ook, sneeuw, vorst, gladheid, echt een Hollands weertje. Ben weer benieuwd naar al je spannende verhalen. Hebben het afgelopen week met alle Basten nog over je gehad!!!! Alleen maar positief natuurlijk.

    xx
    Pea

  • 07 December 2010 - 19:01

    Arja:

    Dag zeeuws meisje, we hebben je wel erg gemist tijdens het sinterklaasfeest. Heel veel reisplezier in Nieuw Zeeland, dikke knuffel Arja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 52583

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: