Onvergetelijk - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Onvergetelijk - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Onvergetelijk

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

23 Mei 2011 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Zoals de titel het al zegt: Halong Bay was onvergetelijk mooi, leuk en gezellig. En niet ongebelangrijk, een zeer mooie afsluiting van mijn reis.
Want de oplettende lezer heeft gezien dat er een Nederlandse vlag voor mijn verhaal staat en dat komt omdat ik sinds zaterdag weer in Nederland ben.
Drie maanden eerder, maar het was mooi zo. Ik mistte iedereen, ben erg moe, lichaam begeeft het (serieus in Halong Bay is mijn rug echt eraan gegaan) en het geld ging ook wat sneller dan ik had gehoopt.
Maar hoewel ik mijn reis eerder gestaakt ben, betekent niet dat ik klaar met met de wereld. Zo heb ik als doel om dit jaar nog wel Afrika te zien en over een paar jaar naar Centraal Amerika te gaan!

Maar nog even terug naar Halong Bay. Dit natuurgebied bestaat uit zo'n 2000 limestone eilanden, die uit de zee oprijzen. En hier heb ik 3 dagen doorgebracht met Eva, Robert, Jet en Theresa. De eerste dag was spannend, want onze guide vertelde ons dat we maar 1 dag naar de eilanden mochten van de officials, vanwege een storm die op komst was, maar dat wij gewoon 3 dagen gingen, we moesten alleen liegen als er naar gevraagd werd. Wij nog enigszins ongemakkelijk die boot in, want ja storm??? hoe erg wordt die dan?? nou kan verklappen, geen storm gezien, alleen maar prachtig weer gehad... haha. In ieder geval we kwamen met een minibusje bij de haven om daar de boot op te stappen en nar de mooiste grotten te bekijken die ik tot nu toe heb gezien. Om daarna tussen de limestone eilanden door te kajakken. Daarna hield de pret nog niet op, want we konden daar ook heerlijk zwemmen en van de boot afspringen. Wat ik ook deed en zo iets op mijn rug landde en vanaf toen was ik aan een stel gekluisterd. Nog wel Robert zijn verjaardag geweest, de pijn verzacht met wat 'mineraalwater' oftwel stiekem meegebracht vodka en 'Roxanne' gezongen met karaoke :-D.
Maar de volgende dag moest ik wel de wandeling door Cat Ba National Park missen. Wat ik voor het eerst erg vond, aangezien ik vanaf het begin zei dat ik naar Cat Ba Island wou om het NP te zien. De tweede nacht op Cat Ba Island (1 van de 2 bewoonbare limestone eilanden) verbleven in een zeer mooi otel, met een goed bed, wat fijn was, want lopen ging nog steeds niet. De derde dag terug naar het mainland om afscheid te nemen van Theresa, want die ging naar Laos. En in Hanoi als laatste activiteit met Eva een ijsje te eten. Aangezien we zo begonnen waren met onze reis in Buenos Aires. Jammer genoeg was het ijs bij langen na niet zo lekker.
Afgelopen donderdag ben ik samen met Jet naar Bangkok gevlogen, om daar mijn rg te laten masseren en souveniertjes te kopen om vrijdag dan eindelijk terug naar huis te vlegen. Waar ik door Donny en Bibi (de enige die wisten dat ik thuis kam :-D) werd opgewacht.

En nu zit ik hier in Bunschoten en wil ik nog wel even kwijt dat de titel van deze blog ook op het grote geheel slaat. Ook al heb ik het de eerste maanden moeilijk gehad, alle dagen waren onvergetelijk en ik heb enorm genoten. Daarbij hoop ik dat jullie via mijn verhallen ook een beetje genoten hebben. Wil dan ook via deze blog jullie bedanken voor de lieve en leuke berichtjes! Vind het onwijs leuk dat jullie me zijn blijven volgen en mocht ik jullie nog niet gezien hebben: Binnenkort kom ik vast en zeker langs!
Maar eerst ga ik weer even wennen in mijn eigen huis :-D

Lieve mensen: tot in het echt!

  • 23 Mei 2011 - 06:17

    Bas:

    Welkom thuis Roxie! Ben de afgelopen maanden steeds weer als er een verslag in mn mail zat even stikjalours op je geweest :-)

  • 23 Mei 2011 - 08:24

    Heleen:

    Welcome back Rox! Fijn dat je veilig thuis bent, k hoop je snel weer te zien! En ik heb van je verslagen genoten!
    xx

  • 23 Mei 2011 - 09:36

    Mereltje:

    Respect!!

    Tot gauw weiffie; dan drinken we er een paar xxx

  • 23 Mei 2011 - 10:33

    Hanneke:

    Tot ziens!!

  • 24 Mei 2011 - 08:04

    Aafke:

    rox!! fijn om te horen dat je weer goed thuis aangekomen bent (behalve je rug dan) lekker om iedereen weer te zien en lekker bij te kunnen kletsen. Nog drie maandjes en ik sluit me bij je aan. Dit is een avontuur wat je nooit zal vergeten en wat je voor de rest van je leven met je mee zal dragen en ik ben blij dat ik een stukje van dat avontuur met je heb kunnen delen.
    tot gauw

  • 24 Mei 2011 - 21:01

    Marco:

    Welkom terug en bedankt voor al je mooie verhalen de afgelopen 9 maanden!
    Hopelijk ga je dit een vervolg hierop maken in Afrika.

  • 05 Juni 2011 - 17:59

    Astrid Wels:

    Heb genoten van je reisverslag,en hoop je gauw te zien!!!!!!Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 52523

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: