Hmmm zo lekker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Hmmm zo lekker - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Hmmm zo lekker

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

17 April 2011 | Laos, Vientiane

Het was me weer een interessant weekje, waarin vooral veel gereisd is.... Zo heb ik nog een dagje in Vang Vieng gezeten, maar niet wezen tuben, vanwege mijn tattoo. Maar wel de barretjes bezocht :-D Hoewel ik eerst nog wel een fiets had gehuurd om in de hitte naar de Blue Lagoon Cave te gaan. Wat zo heette vanwege het blauwe stroompje ervoor en wat als grot zeer indrukwekkend was. Ik dacht daar lopen we even in en uit, maar kwam toch een heel klauter werk bij kijken. Daarna weer terug gefietst en door naar de barretjes en onszelf getrakteerd op een biertje, Lao whiskey & coke en vieze shotjes, maar was wel een gezellige afsluiting van de dag.
De dag daarna gestrand in Vientiane (de hoofdstad). Ik had zo gehoopt om direct door te kunnen naar Tha Khaek, maar de aansluiting was natuurlijk rubbish, dus dan maar een hostel zoeken. In 1 of ander hell-hole terecht gekomen en voornamelijk veel bijgeslapen en opgegeten worden door muggen om de volgende dag dan echt door naar Tha Khaek te kunnen, waar je toegang kan krijgen tot de Kong Lor Caves. Een 7km diepe grot waar je met een bootje door kunt varen. Vraag was alleen of ik dat voor een redelijke prijs kon doen, aangezien het hier Lao nieuwjaar (waterfestival) was en ja gaan er dan wel tours?? Gelukkig dat ik zeer relaxed ben geworden en besloten had om dat de volgende dag eens uit te zoeken en aangezien ik 's avonds pas in Tha Khaek aankwam, was mijn grootste avontuur die avond avondeten en wat kwam ik daar tegen? Krekels! Dus die maar eens geprobeerd. En eerlijk is eerlijk, ze waren gefrituurd en nog lekker ook. Maar komop; ik drink inmiddels fruitsmoothies, eet mandarijnen, sinaasappels, mango's, dragon fruit, aubergines en bijna al het andere groente en fruit op tomaten en zuurkoolna, dus dit was ook een eitje ;-).
En na de krekels was het alweer bedtijd en dus na een slaapje, de volgende dag, waar er zich een beetje Bolivia taferelen zich voordeden, want ja natuurlijk is er wel een tour naar de Kong Lor Caves, maar ow ben je in je eentje? nou dan kost dat wel heeeel veel geld. Dus die dag maar wat gerelaxed, weer wat krekels gegeten (ze stonden nog niet op de foto) en de volgende dag door naar Pakse om daar hopelijk een tour naar Champansak te doen. De busrit daar naartoe was weer eens interessant. Dit keer 2 uur op een busstation stilgestaan en waarom? geen idee! En de tuktuk rit van het busstation in Pakse naar het hostel was nog interessanter, want het waterfestival was in volle gang en dan zit je daar met al je bezittingen in een open tuktuk. Ik kan jullie zeggen, ik was doorweekt! En inmiddels was het alweer zo laat dat ik niks kon uitzoeken voor mijn eventuele volgende tour. Die de dag erna ook niet doorging, maar niet omdat het niet kon, maar omdat ik die nacht zo ziek werd, dat ik niets, maar dan ook niets binnenhield en ik het gistermorgen maar eens tijd vond gaan om naar het ziekenhuis te gaan. Mensen het gaat wel weer redelijk (heb zelfs Wat Phu Champansak vandaag gezien), zeker nadat ik bij het ziekenhuis op mijn eigen aandringen antibiotica, voor weet ik veel wat heb gekregen.
Wat Phu Champansak was trouwens heel erg mooi.Is een oude Khmer tempel, nog gebouwd voor Angkor Wat en gelegen op een heuvel en zeer indrukwekkend.
En nu ga ik morgen naar Si Phan Don (eilanden groep in de Mekong) en nog wat dingetjes uitvoeren, als mijn lichaam dat toelaat en daarna is het alweer tijd voor Cambodja en ga ik Martien bezoeken!
Dus volgende keer vanuit Cambodja!!!

liefs Roxan

  • 17 April 2011 - 11:54

    Aafke:

    klinkt super!! wat stoer dat je krekels gegeten hebt, dat wil ik ook nog doen. goed te horen dat ze lekker smaken. Ik ben blij dat ik nog bij heb kunnen dragen aan je culinaire uitstapjes (aubergine) heet in bali trouwens hollandse neus omdat ze een aubergine op een hollandse neus verbrand in de zon vonden lijken. beterschap en misschien tot gauw.

  • 17 April 2011 - 16:35

    Lili:

    Hey meis! Je verhalen blijven super. Wat heerlijk om zo rond te reizen. Vooral lekker blijven genieten! Liefs, Lili

  • 17 April 2011 - 16:41

    Pap:

    hang in there babe. Hope you feel much better soon

    xx pap

  • 18 April 2011 - 07:15

    Anne- Marie:

    Ik blijf genieten van je verhalen en hoop dat je je al prettiger voelt. Doe de groeten aan Martien en een fijne tijd toegewenst in Cambodja.Ik ben wel een beetje jaloers..

  • 18 April 2011 - 10:30

    Hanneke:

    Een tattoo dus. We hebben er al weer even over geroddeld, want je was helaas niet de eerste ;)
    Die wil ik zien hoor. Staat ie ook op een foto?
    Veel plezier in Cambodja!!
    x

  • 19 April 2011 - 15:36

    Arja:

    Hoi Roxan, waar zo'n reis al niet goed voor is. Als ik het goed lees, krijgen wij straks geen gepluk meer in eten en een zeer ontspannen Roxan terug. Je reisverslag was weer super. Denk goed om je gezondheid (die kwam binnen via je moeder) dag lieverd Arja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 52530

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: