Lao Lao - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Lao Lao - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Lao Lao

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

10 April 2011 | Laos, Vangviang

Ik wil niet in de herhaling vallen, maar ik hou ook van dit continent! De tuktuks, het eten, massages en algehele sfeer maken mij blij. Zelfs Bangkok, waarvan ik dacht dat ik daar wel klaar mee was, was zeer leuk. Leuke mensen, lekker uitgaan en veel gelachen. Zo werd ik op een ochtend wakker en waren er een stel aan het jammen. Beter kun je niet wakker worden, toch?
In die zin had ik nog wel langer kunnen blijven of weer naar Chiang Mai kunnen bezoeken, maar ik wilde liever de focus op de landen die ik nog niet gezien had leggen. En zo zijn we nu aangekomen in Laos!
Klinkt allemaal misschien heel simpel, maar het was me wel een reis! En helaas mijn vertrouwen in het Thaise openbaar vervoer was iets te optimistisch. Van Bangkok naar Chiang Mai ging goed, lekker geslapen in de overnachttrein. Toen door van het treinstation naar het busstation in Chiang Mai en ik dacht huppa een andere bus in. Maar helaas de bus van Chiang Mai naar Chiang Kong (grensstadje) ging pas 6 uur later. 6 uur later dus de bus in, gezellig met zijn 4en op 3 stoelen in een bus waarvan de ventilatie kapot was. Van bus gewisseld, wat allemaal natuurlijk zeer veel tijd kostte. Daarnaast wist de driver nog niet zo goed wat normaal inhalen was. Maar toch, eigenlijk heb ik dit allemaal ook al meegemaakt in Zuid-Amerika, dus heel erg vond ik het niet. Daarnaast werden we (er waren meer touristen, halleluja) in Chiang Kong opgewacht door een zeer aardige hosteleigenares, die voor ons alles kon regelen, voor de grensovergang de volgende dag. Plus het hostel had een zeer mooi uitzicht over de Mekong river en Laos.
En dus was het de volgende dag tijd om de grens naar Laos over te gaan. In Laos wrden we allemaal in een slowboat gezet, die ons over de Mekong in 2 dagen naar Luang Prabang bracht. Op de boot voornamelijk gerelaxed, bijgekomen van het vele reizen en wat gesocialized en natuurlijk van de omgeving genoten.
Eenmaal in Luang Prabang (wat een zeer mooi plaatsje is, is dan ook UNESCO World Heritage), mijn eerste echte sight-seeing in Azie gedaan. Daar namelijk een fiets gehuurd en verschillende tempels en het royal paleis bekeken.
De dag daarna door naar Vang Vieng in een minibus. Ook dit was weer eens interessant: een zeer bochtige weg, met zijn viertienen volgepropt en maar weer inhalen wanneer het maar kan of in ieder geval wanneer de driver denkt dat het kan. Maar het uitzicht en de omgeving waren schitterend.
Vang Vieng is verders een vreemd plaatsje, wat voornamelijk bekend staat om het tuben: Op een rubbere band de rivier afgaan en tussendoor allemaal barretjes ingaan aka dronken worden. Ik heb dit verrassend genoeg nog niet gedaan, maar staat wel op de planning voor morgen....
Nee in plaats daarvan heb ik vandaag een tripje gedaan, ja mensen het kan weer! Maar daar zometeen meer over. Wou alleen nog even zeggen dat Vang Vieng vooral vreemd is doordat het heel toeristisch aanvoelt, maar tegelijk ook zeer Laos-achtig. Zo is er in elke bar een tv waar je Friends kan kijken, want dat willen toeristen, en ze hebben nog gelijk ook! haha, terwijl accomodatie en restaurants nog niet zeer modieus zijn.
Maar nu terug naar mijn tripje. In de omgeving hebben ze een aantal grotten die ik (natuurlijk met anderen) bezocht heb door middel van onder andere tubing, wat heel erg gaaf was en ook een beetje spooky. Daarna naar een andere grot, waar blijkbaar 1 van de stenen de vorm heeft aangenomen van een olifant. Dis is ook wel echt het geval, alleen was dat wel na behulp van wat cement, haha. En daarna nog met een kajak over de rivier langs al die bekende barren naar Vang Vieng gevaren. Om in Vang Vieng nog een openlucht karaoke mee te maken, wat werkelijk niet om aan te horen was. Jullie horen het, het was vandaag een drukke dag....
Als laatste wil ik toch nog even kwijt dat ik nu in een hostel zit met een geweldig uitzicht! Ik zou zeggen; check te pics!!!

Liefs Roxan

  • 10 April 2011 - 17:10

    Marijke:

    Geweldig om te lezen dat je op dezelfde plek hebt rondgefietst waar ik 2 jaar geleden, rond deze tijd, ook fietste! Bizar toch!! Wat me toen wel opviel na het passeren van de grens met Vietnam, dat Laos eigenlijk maar een grauw land is, hopelijk nu anders!
    GENIET GENIET GENIET!

  • 10 April 2011 - 18:06

    Heleen:

    Tof!

  • 10 April 2011 - 19:01

    Anne-Marie:

    Heel veel plezier in Laos en je komt steeds dichterbij Cambodja. Geniet ervan en ik ben best stiekum jaloers op je.

  • 11 April 2011 - 10:46

    Marco:

    Is weer een geweldig verhaal! Zo te horen geniet je er enorm van en dat was natuurlijk ook de bedoeling.
    Veel plezier met het vervolg van je mooie reis!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 52535

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: