Ultieme reisgevoel - Reisverslag uit Mysore, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Ultieme reisgevoel - Reisverslag uit Mysore, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Ultieme reisgevoel

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

28 Februari 2019 | India, Mysore

Eyes wide mine, suddenly everything
Flies by fine, mind goes on holiday

De afgelopen dagen heb ik dit als een soort mantra in mijn hoofd.
Of het nou op een grote rots is, genietend van de zonsondergang of achterop een scooter toerend door Hampi. Want na Goa, waar velen al hebben gezien dat ik vooral gescooterd heb :-), ben ik naar Hampi gegaan en heb ik mij uitzonderlijk vermaakt. Voordat ik naar Hampi ging, vroegen meerdere mensen aan mij ‘wat is er in Hampi’ en ik kwam niet verder dan ‘euhhhh, er zijn tempels’. Wel is er rondom Hampi een buzz onder de reizigers en ik kan alleen maar zeggen dat ik deze ook te pakken heb. Hampi is relaxed, heeft inderdaad een archeologische site met allemaal ruïnes en tempels. Maar wat mij greep in Hampi, ligt aan de andere kant van de rivier. Ook wel the Island genoemd. Hier grenzen guest houses aan rijstvelden en wordt je omringd door koper/bruin kleurige boulders, wat voor een enorm contrast zorgt en het groen van de rijstvelden springt er uit. Hier kun je ellenlang met je scooter rijden (ahum zonder helm, maar dat is een apart verhaal) en elke keer weer verrast worden door nieuwe geweldige uitzichten. En dan noemde ik net al even de zonsondergangen, want ik heb wel van twee hele mooie mogen aanschouwen.
Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nergens spijt van heb, zeker niet dat ik nogmaals terug ben gegaan naar India. Daar waar ik in het Noorden van India nog wel eens dagen had dat ik India haatte, heb ik dat nu helemaal niet.
Wat ik inmiddels wel heb geleerd is dat ik heel slecht ben in afscheid nemen. Niet zo zeer dat ik in tranen weg ga, wanneer ik weer eens een leuke groep mensen moet (na ja ‘moet’) verlaten. Maar vooral dat ik met alles en iedereen contact hou. Straks en ik 6 maanden verder en spreek ik nog tientallen mensen, haha.

Terugkomend op het aparte ‘no helmet’ verhaal. Zoals ik het heb begrepen hoef je in Hampi en misschien ook wel verder in de staat, geen helm te dragen in verband met het risico op een heat stroke. In Hampi kan het zo warm worden, dat het risico op een heat stroke nogal groot is en hebben ze vervolgens in de rechtbank uitgevochten of geregeld, of afgedwongen dat er geen helmen meer gedragen hoeven worden. Want het risico op een heat stroke is groter dan het krijgen van een ongeluk. Makes sense? no? Ik vond er ook het mijne van. Weet wel dat ik heel voorzichtig heb gereden of me heb laten rijden door een veel ervarendere rijder.

En hier wil ik het wel bij laten lieve mensen,

tot schrijvens!

  • 28 Februari 2019 - 08:56

    Jos:

    Hoi Roxan, heb je daar nog last van dat ze elkaar niet aardig vinden,
    India en Pakistan?

  • 28 Februari 2019 - 09:01

    Roxan:

    Hey Jos,

    Alleen in het begin waren er demonstraties in Mumbai. Maar daar had ik geen last van. Nu merk ik er al helemaal niets meer van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 52477

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: