5 things you didn't know about Laura - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu 5 things you didn't know about Laura - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

5 things you didn't know about Laura

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

04 November 2018 | Mexico, Mérida

Het lijkt wel alsof ik geen genoeg kan krijgen van Latijns Amerika, want ik ben weer terug! Dit keer ben ik (zijn we) in Mexico. Want voor wie het gemist heeft,ik ben samen aan het reizen met mijn collegatje Laura.

En dat is voor deze blog dan ook de leidraad van mijn recollections. Namelijk die ik (en dus jullie ook) niet wist van Laura.

1. Laura heeft erg lange tenen (letterlijk)
Hoe ik dat weet? Nou wel zo: Nadat we apart, maar wel veilig waren aangekomen in Cancun gingen we de dag daarna door naar Tulum. Tulum bestaat uit 2 delen, het strand gedeelte en het stadje. Tulum staat bekent om zijn Maya ruines, gelegen aan het strand/cliff. Het makkelijkst om alle bezienswaardigheden in en om Tulum te bereiken is met de fiets en dat is wat we daar 2 dagen hebben gedaan. De eerste dag naar de ruines en een cenote (een groot gat in het midden van de grond met water waar je in kan zwemmen) De tweede dag naar het strand en het stadje verkennen en daar gebeurde het. We wilden een weg oversteken met de fiets en toen volgde Laura mij niet omdat ze haar (kleine) teen had opengehaald en bloedde als een rund. En toen viel het mij op dat ze enorme tenen had.

2. Laura doet niet aan liggen op het strand.
Hier kwam ik achter toen we op dag 2 in Tulum naarhet strand gingen. Ik stelde dit voor, omdat het de dag ervoor wat slechter weer was en wij of in ieder geval ik wel de turquoise zee wilde zien. Eenmaal daar aangekomen liepen we over het strand en vertelde ik dat ik niet van het bakken op het strand ben, omdat ik dan levend verbrand. Wat blijktl Laura ook niet! Liepen we daar over het strand, niet van plan om er ook maar een minuut te gaan liggen, haha. Het strand was trouwens wel prachtig.

3+4. Laura houdt niet van vogels EN vissen
Nadat we heel Tulum door hebben gefietst, gingen we naar Valladolid. En wel om vele redenen onder andere vanwege meer cenotes, dagtripje naar Rio Lagartos en om daarna door te kunnen gaan naar Chichen Itza.
Op de eerste dag wederom de fiets opgestapt om naar 2 nabij gelegen cenotes te fietsen. Mijn maps.me gaf een toeristische route aan. Wat bleek deze ging door een vuilnisbelt heen, met heel veel aasgieren. Nou dat was wel spannend voor Laura, want ja ze is bang voor vogels, vooral als ze kunnen vliegen... Wat blijkt, een dag later zien we flamingo's bij het prachtige roze meer en die vond ze dan wel weer leuk. Maar dat was even een sidenote. Terug naar het fietstochtje. Eenmaal aangekomen bij cenote Xkeken en Samula waren we onder de indruk. 1 van de cenote was eerder een grot met een klein gat in het plafond wat voor licht zorgde. Er zaten (helaas voor Laura) ook vissen in het water en toen hoorde ik dat ze daar ook bang voor is. Toch bikkelde ze door en ging ze het water in. De cenote was echt prachtig, bijna heilig en bijna geen mens te bekennen.

5. Laura kan heel veel eten
Het eten in Mexico is anders, echt wel lekker, maar geen Aziatisch eten. En eigenlijk ben ik nooit helemaal overweldigd geweest van het Latijns-Amerikaanse eten. En ik laat dus wel eens wat op mijn bord liggen. Maar Laura niet. Die eet alles wat los en vast zit en nog blijft ze zo petit.

En dat waren 5 dingen die je niet wist van Laura. Niet alles paste onder deze kopjes en we hebben nog veel meer gedaan en ondernomen. Zo hebben we ' Dia de los Muertos' van dichtbij meegemaakt. Een parade gevolgd, persoonlijke altars en geschminkte gezichten gezien, ook die van ons zelf. En gisteren zijn we naar Chichen Itza geweest, voordat de menigte er ook was. Het was best wel indrukwekkend. En nu zitten we in Merida, na een nieuwe poging ook nog eens in een heerlijk hostel. Morgen onverwachts naar Campeche en dan gaan we Yucatan verlaten.

Tot schrijvens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 52518

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: