Aan al het goede komt een eind - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Aan al het goede komt een eind - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Aan al het goede komt een eind

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

28 November 2016 | Indonesië, Ubud

Wat zijn de mensen op Java en misschien wel heel Indonesië toch lieve mensen. Daar waar ik de eerste dagen iedereen argwanend aankeek en mij als volleerde reiziger afvroeg wat ze van mij wilden, heb ik dat nu een stuk minder. Voornamelijk omdat de mensen over het algemeen gewoon een praatje willen maken of je echt willen helpen. Al zit ik nu op Bali en moet ik het dus nog ondervinden of het hier ook zo is. Aangezien Bali een stuk toeristischer is.
Nog iets waar ik mijn mind set voor moest aanpassen waren de reistijden. Daar waar heel Azië beweert dat een busrit 4 uur duurt, is dat stiekem 6 uur. Maar hier in Indonesië is het tot nu toe dan ook daadwerkelijk 4 uur of zelfs korter....in ieder geval niet langer.

Maar terug naar de belangrijke zaken, haha Mella en mijn laatste hoogtepunten samen; Bromo en Kawa Ijen! In de categorie natuurwonderen toch echt wel 2 toppers! Zowel letterlijk als figuurlijk.
Gelukkig was het door een nieuwe planning toch mogelijk dat Mella Kawa Ijen ook kon zien. Al moesten we daarvoor heel veel reizen in een korte tijd.
Eerst kozen we voor de trein, wat wederom een goede keuze was. Onze trip samen hing sowieso van goede keuzes aan elkaar en ik heb Mella dan ook vaak gehighfived wanneer iets weer goed uit pakte.
Waarvoor was het een goede keuze? Daar waar de tour groep met de minibus ging en 7.30 vertrok, waren zij in 21.00 pas vlakbij Bromo. Terwijl wij al om 19.00 er waren en om 20.00 op bed lagen, want we moesten om 03.00! Op. Daardoor konden we de 'zonsopgang' zien (het was bewolkt) maar wat vooral indrukwekkend was, was de rand van de krater. Deze vulkaan is namelijk nog actief en je ziet dus de rookwolken opstijgen. Ik heb inmiddels veel vulkanen gezien, maar ben nog nooit zo dichtbij geweest. Wow!
Om 10.00 zaten we alweer in de bus om naar de volgende vulkaan te gaan, namelijk Kawa Ijen met zijn kratermeer. Om 18.00 waren we gesettled in de homestay en om 20.00 lagen we op bed, want dit keer moesten we om 01.00 al op. En waarvoor? Voor een steile wandeling omhoog en een lastige afdaling de krater in. En dan zie je? Juist ja, Blauw vuur! Volgens mij heb ik velen van jullie al doodgegooid met de foto's. Maar ik ben er dan ook zo enthousiast over.

En toen was het tijd voor de terug reis en ook hier ging het reizen een stuk sneller dan voor gehouden. Nu 2 nachten vroeg op staan, 2 vulkanen en 2 busritten waren we om 09.30 in Banyuwangi. Korte uitleg, dit is de havenplaats om op Bali te komen. En Bali zie je dan ook aan de overkant liggen. Het originele plan was om met Mella mee te reizen naar Surabaya wat 7 uur met de trein is, maar omdat ik de dag erna toch weer terug zou gaan naar Banyuwangi, heb ik al eerder afscheid genomen van haar. Onze reis wilden we samen afsluiten met schildpadjes spotten en de zee in brengen, maar dat was een plan die niet door ging. Voor het eerst in onze reis! Uiteindelijk werd het een dagje scooteren. En toen was het buybuy Mella, Hello Bali. In Bali is het vooral heet en mooi. Eerst een dagje niks gedaan aan het strand en nu cultuur aan het opsnuiven in Ubud. Mijn eerste rijstveld terras gezien en tempels bezocht.

Ik denk dat de komende weken vooral bestaat uit zon, zee, strand, stranddiertjes en scooter rijden.
Maar natuurlijk hou ik jullie daarvan op de hoogte.

Liefs Roxan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 52515

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: