Wat ben ik toch weer actief! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Wat ben ik toch weer actief! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Wat ben ik toch weer actief!

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

19 Maart 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dus de dagen van mijn vakantie dat ik zei 'ik doe niet aan wandelen/hiken' zijn echt voorbij. Waar ik vorige week natuurlijk al in Corcovado heb gelopen, ben ik dit maar gaan voortzetten in de afgelopen dagen. Eerst in monteverde of beter gezegd in Santa Elena. Een prachtig mooi cloud forest. Geen beest gezien (ik hoopte stiekem op een vogelspin) , maar zeker niet minder mooi. Daarna nog in de omgeving van Arenal volcano gelopen. Gelukkig heb ik nog genoeg andere dingen gedaan om te compenseren voor het vele wandelen. Zo waren er meerdere lange busreizen van 10 tot 12 uur. Maar ook 1 van de hoogte punten ziplinen (kabelbaan). Het begon heel klein van enkele tientallen meters hier en daar, maar het eindigde met 1.5 km op 200 meter hoogte als superman over het bos heen. En als klap op de vuurpijl een tarzan swing. Een soort bungeejump, al zit je aan je middel vast en is het geen bungeejumping, want dat doe ik nooit meer. Bij het hostel werd die dag ook een bbq georganiseerd, we praten hier over vrijdag. Ik kan iig zeggen dat kokosnoot op de bbq erg lekker is! En dat was ook de dag dat de luiaards tevoorschijn kwamen. Eerst 1 op een elektriciteitskabel en toen later de baby in de boom.

Na 2 dagen monteverde, door naar la Fortuna naar volcano Arenal. Dit Door middel van een bootje over het meer om de vulkaan al te zien. Maar helaas was het zeer bewolkt en konden we arenal nog niet zien. In het hostel Katie ontmoet en meteen allemaal plannen gemaakt voor de dag erna. Wat bleek, de hele dag regen en nog steeds geen zicht op Arenal. Wel in de regen op zoek gegaan naar de swimming hole. Dit was een mislukking. Door de regen was de stroming van de rivier te sterk en dus geen swimming hole. De dag erna hadden we een tour gepland naar Arenal National Parc. De gene die het verkocht aan ons was nogal chaotisch en erg grappig, maar daardoor wisten we niet zeker of alles wel okay was. Gelukkig werden we door een bus opgehaald en was het een topdag. Arenal was compleet zichtbaar en indrukwekkend. Op dit moment is hij slapend, wat blijkbaar alleen maar gevaarlijker is, want nu stapelt alle druk zich op. Vijf jaar geleden was hij nog actief, maar toen blies hij elke dag stoom af. Tijdens de tour ook nog een waterval gezien en daarachter gekomen en naar de hot springs gegaan. Echt heel relaxed.

Vandaag in tortuguero aangekomen. Na een lange lange dag van 5 bussen en een boot. Maar het is me weer gelukt! Hier wilde ik zeeschildpadden eieren zien leggen, maar ze zijn heel eerlijk en geven aan dat de kans erg klein is. Ik ga er nog eens over na denken. In ieder geval ga ik kano varen en een nacht tour doen. In dit laatste weekje dat ik heb!

Tot snel allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 52493

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: