Alles kan in Rajasthan - Reisverslag uit Pushkar, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Alles kan in Rajasthan - Reisverslag uit Pushkar, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Alles kan in Rajasthan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

07 Januari 2014 | India, Pushkar

' Repeat after me. Hello Pushkar, thank you Brahma'
- ' Hello Pushkar, thank you Brahma'
' Thank you Shiva for healthy father'
- ' thank you Shiva for healthy father'
' healthy mother, healthy brother, healthy sister'
- ' healthy mother, healthy brother, healthy sister'
' I give donation'
- ' I give do- a what? I never said I was giving a donation'
' O you have to give donation, you are from the Netherlands and this is for the poor people, not for me. Some people give 100 euro, or 100 dollar or 500, 1000, 2000, 5000 rupee. So how much will you give? 5000 rupee?'
- ' no no no'
'500? rupee'
- 'No, I haven't said I was giving anything. It's a donation, so it's up to me, na?'
' Okay, so how much will it be? 200 rupee?'
- ' no, 50 rupee max'
' What, but you are from the Netherlands, you have a lot of money and it's for your family'
- ' Well I don't like this conversation anymore, you took me here, gave me flowers, started prayin, and I won't give more than 50 rupee'
' Okay, okay, okay. So are you married? No? you are unmarried. Okay repeat after me. Thank you Brahma, for sweet husband and sweet children.....

Oplichterijen:
Eeeeeeeeeen dat was een ' ritueel' bij het heilige meer van Pushkar.... stelletje oplichters zijn het ook. 100 euro, haha. Maar wel grappig om mee te maken. Lekker bakkelijen met de Indiase bevolking hier.

Inmiddels in Pushkar en ik heb zitten denken hoe ik een goed beeld van India kon geven en het bovenstaande waargebeurde verhaal leek me daar wel een goed voorbeeld van.

Sight seeing
In India is het vooral veel forten en paleizen bekijken. Wat ik de afgelopen week dan ook onveranderlijk heb gedaan. Ze beginnen inmiddels allemaal een beetje op elkaar te lijken, die forten. En ben dan ook blij dat ik morgen naar Ranthambore NP ga om de jungle te verkennen en zekerste weten tijgers te zien :-P. Maar van de afgelopen week was het Jodhpur fort wel 1 van de mooiste. Boven Jodhpur uit torend, met een mooi uitzicht over de blue city en voor Indiase begrippen en een goed georganiseerde museum binnen in het fort. Zo wel met gemak 2,5 doorheen gelopen.

Indiase mensen:
In Udaipur voor het eerst last gekregen van claustrofobie in het City Palace, wat echt een shitty Palace was. Er waren zoveel Indiase mensen en dan bestond het paleis ook nog eens uit vele smalle gangetjes. Het bezoek bestond dan ook voornamelijk uit veel wachten in de rij of een grote groep Indiase mensen voorbij snellen.

In Udaipur werd ik ook voor het eerst echt vervelend van de vele ' Hello, how are you? what's your good name? want to come into my shop? What country? Australia? Germany? England? antwoord ' no no no no no no no' . Het werd zelfs zo erg dat ik heb staan schreeuwen tegen een Indiase jongen, dat ik niet wilde luisteren en dat hij maar eens moest luisteren naar mij en weg moest gaan. Daarna heb ik me maar terug getrokken op het dakterras van het hotel en ben ik maar een boek gaan lezen. Ik was er echt even helemaal klaar mee.

Ook nog een vage ervaring gehad met een Indiase man die in Frankrijk woont en mijn chakra's kon lezen. En ik zat wat op slot, torenhoge muur om me heen, wat hij best wel wilde verhelpen met een healing. Nou nee, dat gaat me wat te ver. Dan zit ik maar op slot. Wel interessante gesprekken gehad met die man, maar ik blijf er nog steeds een beetje vaag gevoel aan over houden.

' Hobby's"
- Ik ben maar weer eens wezen wandelen. In Udaipur was er een ietwat vervallen buiten Paleis, waar je best wel heen kon wandelen.. Het was alleen door een bird sanctuary heen en behoorlijk berg op. En tegen de tijd dat ik bij de voet van de berg was, ben ik maar omgekeerd. De weg ernaar toe was gelukkig ook wel leuk. Wat meer de buitenwijken en het echte leven van India gezien.
- In Pushkar opnieuw een poging gedaan een berg op de wandelen, om daar een nietszeggende tempel te bekijken en natuurlijk te genieten van het uitzicht. Maar dit keer had ik het beter aangepakt. Ik ging samen met iemand wandelen (toch wel een goede motivator) en tegen de tijd dat we het hotel verlieten, waren we al met zijn vieren en nadat we het dorpje door waren gelopen, waren we met zijn 6en. Afhaken was dit keer geen optie. En voor het eerst in mijn reis heeft de wandeling me daar gebracht waar ik heen wilde! jeeej, aplausje voor mij.
- In Pushkar heb ik nog een schilderlessen gekregen en echt een UBER mooie olifant gemaakt. Vraag me alleen af of die heel huids Nederland in komt. Wat natuurlijk jammer zou zijn, als dat niet lukt, want dan kunnen jullie mijn schildertalent niet bewonderen.
- En als laatste is het altijd leuk om hier verkeerd gespelde menukaarten en uithangborden te spotten en corrigeren. Altijd lachen. Zo is er in Pushkar een cafe dat heet ' Lauri's Cafe' a cafe running by a real Candian girl. Ja en dat geloof ik ook helemaal met zo'n uithangbord. Is ze een snoepmeisje?

'en dan nog wat anders'
In Udaipur kwam in een groep toeristen tegen die met tuktuks van Jaisalmer naar Kerala aan het rijden waren in twee weken, voor het goede doel. En het was niet zo dat iemand anders de tuktuk bestuurde, nee dat deden ze zelf! In totaal waren er zo'n 70 tuktuk's onderweg en iedereen koos zijn eigen route. Het was alleen belangrijk dat ze binnen twee weken in Kerala (ligt in het Zuiden) aan zouden komen.
Dus mijn vraag. Wie doet er volgend jaar met me mee? :-P


  • 07 Januari 2014 - 09:02

    Jesper:

    Ik!

  • 07 Januari 2014 - 09:31

    Roxan:

    Cool.. Check op google riksha run!

  • 07 Januari 2014 - 10:20

    Melanie:

    Wat een belevenissen weer Rox! Stiekem wel benieuwd wat die Indiase man uit Frankrijk je allemaal heeft verteld ;-) en wat als hij je een healing had gegeven hahaha Heb hier nog wel een mooie plekje aan de muur voor een olifant...Veel plezier nog! X

  • 07 Januari 2014 - 13:48

    Willemijn:

    leuk verslag! geniet ervan x

  • 07 Januari 2014 - 18:48

    Marijke Vos:

    Drie hoeraatjes voor jouw favoriete wandelhobby!!! Cool dat je ergens bent aangekomen ;)

    Wel vet met die tuktuk's!! *droomt weg.......

    Geniet ervan ennuh....foto van je schilderkunsten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 52505

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: