hello! medereizigers - Reisverslag uit Jodhpur, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu hello! medereizigers - Reisverslag uit Jodhpur, India van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

hello! medereizigers

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

31 December 2013 | India, Jodhpur

Ik hou van rajasthan. Okay de mensen zijn wat opdringeriger en je moet wel 6x neej zeggen, voordat ze daar genoegen mee nemen. In andere delen hoef je het maar 2 tot 4x te zeggen.
Maar dan nog, het is een mooi provincie, heeft veel te bieden en alles kan!

En dan komt daar nog bij dat er hier meer medereizigers zijn. Het begon in Bikaner.
Op eerste kerstdag zat ik in de trein. Surprise, surprise, nog steeds geen buitenlandse toeristen. Wel een leuk gesprek gehad met een indiase familie over het alleen reizen. Ze waren nogal onder de indruk en hun dochtertje van 8 wilde graag Engels oefenen, waarom ook niet. Verder dan naam en leeftijd kwamen we niet echt.
Eenmaal in bikaner aangekomen in de avond, dacht ik: wat nu? Op eerste kerstdag. Ik raakte in gesprek met de ogenschijnlijk aardige hotel eigenaar. Wat toch op een gegeven moment wat ongemakkelijk werd. Want stiekem zat hij me toch wel te versieren. Leuk haar heb je (die had ik nog niet eerder gehoord), do you have a boyfriend?, heb je geen koude handen? Wil je nog wat rum cola. Gelukkig heb ik hem zonder problemen kunnen afwijzen, mede omdat ik de alcohol wijzelijk heb afgeslagen.
Op tweede kerstdag stond ik op het punt Bikaner te verkennen, toen ik in de lobby een meisje zag, een buitenlands meisje, alleen! en ze ging ontbijten. Ik erop af, want was benieuwd of ze bikaner al had gezien en anders met me mee wou. Wat bleek, ze was nederlands, net 2 dagen in india en deed rajasthan in vogelvlucht met een driver!! De dag erna zou ze net als mij ook naar jaisalmer gaan. Conclusie, wij samen Bikaner verkent met driver. Hierdoor konden we met gemak naar een tempel 30km verderop waar de ratten heilig waren en er dus ook ik grote getalen aamwezig waren. Het verhaal erom heen is erg mooi en zal ik later uitgebreid vertellen. In de tempel moesten de schoenen uit (ieh!), om barefoot de tempel te betreden en echt er waren honderden ratten. Jaja, alles kan in rajasthan, zoals luca zou zeggen.

Ik zou met de trein naar jaisalmer gaan, maar luca en ik vonden het wel een goed plan als ik met haar mee zou gaan, was toch wel zo gezellig. Samen nog een 2de kerstdag diner verorberd en de dag erna op pad. daar wel meteen weer afscheid genomen, want luca had haast.

In jaisalmer haar gezelschep ingeruild voor 2 Belgen, altijd leuk Belgen (niet waar nele en alex?) vooral veel gepraat, zij veel pintjes gedronken en camel safari gedaan. Wat echt leuk was. Ik had nog nooit op een kameel gezeten, wat stiekem een dromedaris was en de woestijn was mooi. Met een biertje in de hand, de zonsondergang bekeken. Ook een beetje bang op de kameel geweest, want voor me werd er zo een man van de kameel gegooid. Die kameel was niet al te blij.
Zoals uit mijn vorige verhaal bleek, heb ik ook wel wat aan te merken op de safari. Het was er namelijk erg druk! Echt een toeristische trekpleister. Plus slim dat ik ben, was ik die dag nogal verbrand, wat ervoor zorgde dat ik behoorlijk ziek ervan werd. Dus in plaats van buiten in de woestijn slapen, gewoon in een kleihutje.. En het feit dat ik om half 9 volledig uitgeteld op bed lag, geeft wel aan, dat dat verstandig was.

De volgende dag in jaisalmer wat zaken geregeld. Kasjmier gaat inmiddels niet meer door. De verkiezingen komen eraan, plus de 2 belgen waarvan er 1 karate doet en de ander aan boxen doet, raden het me af. Na een hoop gedoe dat gecancelled, om daarna meer en meer mijn eigen plan te willen trekken. Ik zou eigenlijk vanmorgen pas in jodhpur aan komen, maar was er gisteren al, aangezien ik geen zin had in een nachttrein, nog een dag jaisalmer en de bus was maar 180 rp (2,5 euro). Dus ik bus geboekt en hotel gebeld, alles geregeld. Ik dacht dat de bus voor dat geld wel een lokale bus was, maar die man zei van niet. En toen ik de bus zag, was het een luxe bus, had hem nog niet zo luxe gezien. Maar heaas, het was een local bus, verkleed as luxe bus. Want elke keer dat ik dacht: er passen echt niet meer mensen in, kon dat toch echt wel.
hoe dan ook, wel weer grappig om mee te maken. En nu duik ik jodhpur in! gelukkig nieuwjaar alvast!

  • 31 December 2013 - 08:33

    Carla Pels:

    Ohohoh...jij doet dingen die ik echt niet zou durven...

    Wel leuk om te lezen.
    Hou je taai meisje...en blijf oppassen op jezelf!

  • 02 Januari 2014 - 17:15

    Carmijn:

    Roxie! Geniet ervan, 2014 is begonnen en dat is jouw jaar, dus bereid je voor op nog meer lol!

  • 02 Januari 2014 - 17:31

    Roxan:

    Thanx schat! ik geloof dat 2014 inderdaad top wordt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 52525

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: