Moet nog overwonnen worden - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Moet nog overwonnen worden - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Moet nog overwonnen worden

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

08 Mei 2011 | Vietnam, Nha Trang

Okay, ik was van plan om het relaxen dat ik mijzelf had toegezegd in Sihanoukville door te zetten in Vietnam en ik zit dan inmiddels in Nha Trang (weer een strandplaats), maar het relaxen moet nog komen. Tis niet dat ik heel druk ben geweest de afgelopen week. In Cambodja heb ik Martien nog een keer gezien, daar afscheid van genomen en daarvoor ook dit keer voor het echie afscheid genomen van Irma & Remco. Daarna door naar Vietnam, waar het enige echt noemenswaardige wat ik tot nu toe heb gezien Ho Chi Minh City (wat ik hierna Saigon ga noemen, want typt wat makkelijker) was. Daar ben ik namelijk weer eens de historie, van dit keer, Vietnam ingedoken.
Eerste dag Saigon naar de war remnants museum gweest, waar ik zeer geschokt (alweer) was door de wapens die de Amerikanen gebruikten tijdens de oorlog en de gevolgen daarvan. En dan heb ik het bijvoorbeeld over Agent Orange, waardoor nu nog steeds babies met afwijkingen geboren worden. Interessant museum, maar de propaganda druipt er vanaf....
De dag daarna naar de Cu Chi tunnels geweest. Een tunnelnetwerk waar de Vietcong leefde tijdens de oorlog. Zeer indrukwekkend en kleinl. Werd er zelf een beetje claustrofobisch van. Owja en voordat we naar die tunnels gingen werden we door onze tourguide nog naar een werkplaats voor gehandicapten gebracht, wat ik niet zo nodig vond, maar onze guide vond dat we dat echt niet konden missen en hij dacht dat het echt amazing was en iets fantastisch voor ons om dat te kunnen zien. yeah right. Tijdens de busrit werd ons ook nog verteld dat Vietnam voor reizigers heel veilig is, aangezien er maar 1 politieke partij is (de communistische) en dus geen gevechten...?????? Want DAT geeft aan of een land veilig is voor reizigers en niet berofingen, busongelukken en wat niet al??? Verders die dag Eva (ja die van Zuid-Amerika) gezien en bijgekletst en toen 's avonds met een nachtbus naar ha Trang, waar ik nog nooit zoooo onbeschoft behandeld ben geweest. Maar adem in, adem uit, daar zijn we inmiddels overheen ;-) behalve dan dat ik hier in Nha Trang gisteren nog meer gezeik had met de buscompany en misschien hebben jullie het we aan mijn toon, Vietnam is het nog niet voor mij. Over het algemeen zijn de mensen gewoon ronduit onbeschoft, zo is de telefoon meerdere keren opgehangen en werd ik in de bus straal genegeerd door een medewerkster.
Eerlijk is eerlijk, ik ben nog ietwat opgefokt door gisteren, maar zo denk ik er in ieder geval op dit moment over. Hoop dat ik daar de volgende keer als ik blog wat positiever kan zijn.

Liefs Roxan

  • 08 Mei 2011 - 09:35

    Marijke:

    Rox! Ik heb vannacht over je gedroomd! Weet alleen niet meer wat je kwam doen in mn droom ;) Maar hoop dat je mening over Vietnam snel bijtrekt want ooh het is zo moohooi!!!
    Groetjes!

  • 08 Mei 2011 - 18:35

    Aafke:

    haha jij kan ook zo heerlijk zeiken. Maar hoop wel dat vietnam beter voor je word.

  • 09 Mei 2011 - 08:47

    Heleen:

    Ach en anders kan je na dit gedeelte toch gewoon vanuit eigen ervaring zeggen dat Vietnam kut is! Dan heb je tenminste een land wat niet leuk is en als ze aan je vragen 'wat vond je het minst leuk?' Dan kan jij zonder nadenken zeggen: 'Vietnam, das alleen lekker om de loempia's'...

    Succes daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 52480

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: