A new chapter - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu A new chapter - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

A new chapter

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

06 Januari 2011 | Australië, Melbourne

Een nieuw hoofdstuk is weer begonnen. Ik ben aangekomen in Australie, Melbourne om precies te zijn. En tot nu toe kan ik zeggen dat ik me zeer vermaak. Hoewel (en hier komt mijn eerste bekentenis/diepgang in mijn blog) ik merk dat ik mijn zorgeloosheid van Zuid-Amerika begin te verliezen. Het lijkt namelijk wel alsof Westerse landen bij mij een neiging tot plannen en zorgen opwekken. Net zoals back @ home. De vrijheid om te doen wat je wilt, wanneer je wilt is in Oz en was ook in NZ een stuk moeilijker. Heeft zowel te maken met het seizoen. Voor mijn gevoel kun je niet zo makkelijk ergens onaangekondigd op komen dagen, want er bestaat eenkans dat er geen plek is in het hostel en wanneer dat gebeurd, begin ik te stressen, ook al bij de gedachte. Daarnaast kan ik niet elke tour of activiteit ondernemen die ik wil doen, vanwege geld. Dus dat moet je ook plannen, een paar dagen sober leven om daarna iets moois te kunnen ondernemen.
Gelukkig zit ik nu in Melbourne, wat echt een stad is waar ik van ga houden (ik voel het) en ja ben ook weer aan het wandelen geslagen. Dus wat heb ik de afgelopen week gedaan?
Toen ik mijn vorige blog had geschreven had ik nog 2 dagen NZ te gaan en had ik jullie gevraagd om voor me te duimen want ik ging op walvissafari. Nou ik weet niet of jullie echt daadwerkelijk voor me geduimd hebben, maar het heeft niet gewerkt. Heb vogels gezien (want blijkbaar geven die aan waar de vissen zitten ergo walvissen), heb weer dolfijnen gezien, en eerlijk gezegd ken ik die nu wel en 1 hamerhaai. Maar walvissen? nee hoor, geen 1, grrrr en het had zo'n mooie afsluiting van het jaar moeten wezen.
Wat me brengt bij het vieren van het nieuwe jaar, wat verrassend genoeg een meevaller was. Ik zag mijzelf al alleen zitten om 12 uur, maar dat was helemaal niet het geval. Met een leuk groepje van het hostel naar de haven gegaan om daar als eerste van de wereld het nieuwe jaar in te luiden, met zeer mooi vuurwerk. Het vreemde was alleen dat er geen klok was om af te tellen, dus opeens ging het vuurwerk af en wist je dat het 12 uur was. (ik dacht zo slim te zijn om naar huis te skypen, 12 uur later, om daar het aftellen mee te maken, maar nee hoor, was geen klok op de zender waar de tv op stond en dus weer gemist, haha)
En nu dus in Melbourne waar ik dus te voet de stad aan het verkennen ben. Ben ook wat dingen wezen organiseren, want Oz is groot en je kunt hier veel doen, dus ben ff een reisburo ingestapt en heb het weer een beetje op een rijtje. Verders heb ik ook work for accommodation kunnen regelen en hedt ziet er dan ook naar uit dat ik hier wel een paar weken zit. En! heb een 5-day ground pass voor de Australian Open geregeld, zeer belangrijk.
Inmiddels dus al wel wat van Melbourne gezien. Zo heb ik het centrum al verkend, waaronder mooie graffiti/streetart gezien. Even voorbij Rod Laver Arena gelopen, maar nog geen Federer gezien :-D (is ook moeilijk volgens mij zat ie in Doha en had ie het moeilijk tegen een 1 of andere onbekende NL'der) en de Botanic Gardens bezocht. Daarnaast gisteren naar Fitzroy geweest. Wat echt een leuke wijk is, is maar goed dat ik geen geld heb (of in ieder geval geen geld om te shoppen), want anders had ik Brunswick Str. leeggekocht. Voor mijn gevoel deed het me denken aan Cuba Str. And we all know I love Cuba str.
Tussendoor nog karaoke gezongen en op een van mijn avonden om 03.30 uit mijn bed gealarmeerd worden, omdat iemand het brandalarm had laten afgaan en daardoor kwamen er 3 brandweerauto's opdagen... haha
Volgens mij waren dat wel mijn belevenissen van de afgelopen week. Weet niet of ik jullie deze maand wekelijks blijf updaten, want zoals ik al zei, ik ben wel ff in Melbourne en weet niet of het spectaculair gaat worden (op de Australian Open na dan). Verders ga ik gewoon lekker een maandje leven. In ieder geval tot schrijf ze!

Liefs Roxan

P.S.Ik zit hier dus ff op hetzelfde adres t/m begin februari. Als jullie mij wat willen opsturen (je weet maar nooit), dit is het adres:
Nomads Melbourne
A'Beckett Street 196-198
Melbourne, Victoria 3000
Australia
(graag mijn naam vermelden!)

  • 06 Januari 2011 - 12:43

    Chantal:

    Het klinkt allemaal weer super! Ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt. Krijg steeds meer zin om zelf op vakantie te gaan als ik jouw verhalen lees. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal! X

  • 07 Januari 2011 - 09:05

    Heleen:

    Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Melbourne :D leuk je adres kunnen we eindelijk kerstkaartjes opsturen :D

  • 09 Januari 2011 - 13:46

    Arja:

    dag roxan, weer met veel plezier je verhaaltje gelezen. Spontaan begint ook hier de zon ervan te schijnen. Het lijkt mij prettig voor jou om voor een paar weken een vaste verblijfplek te hebben (even een rustpuntje). Dag meissie xxx arja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 52489

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: