Swimming with Dolphins - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu Swimming with Dolphins - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Dwintooitje Sas - WaarBenJij.nu

Swimming with Dolphins

Door: Roxan

Blijf op de hoogte en volg Dwintooitje

09 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi lieve allemaal,

Allereerst Nieuw Zeeland is duur! Maar met een paar keer in een auto slapen, hopelijk bij wat locals en couchsurfing moeten we er wel komen. Maar zols Margriet al zei:'Tis toch te erg dat je in een auto moet slapen, misschien moet je een red-roxan-haar-budget-fonds opzetten, dus bij deze. Lalalala geld!
Nu weer back to business: wat heb ik gedaan de afgelopen week?
Vorie week schreef ik dat ik Katinka ging ontmoeten en dat heb ik gedaan! Van woensdag t/m maandag met haar opgetrokken en daar na ging zij naar huis..... Anyway woensdagavond haar gezien en daar (in Christchurch) in een oude gevanenis geslapen, wat echt wel grappig was. Daarna in plaats van naar Kaikoura (was ik al geweest),naar Akaroa geweest, om daar met dolfijnen te zwemmen. Wat ik vrijdag ook gedaan heb. Maar eerst donderdag daar aangekomen en afgesproken met het hostel dat ik best wel voor minder geld in Katinka haar auto mocht slapen. Dus zo gezegd, zo gedaa. 'Heerlijk' geslapen in de auto om de volgende morgen met dolfijnen te zwemmen. Hector dolfijnen om precies te zijn, de kleinste en zeldzaamste dolfijne ter wereld. En ze waren er met veel! Stuk of twintig, zeer nieuwsgierig en ontzettend lief! Het was zo leuk. Verders zowel donderdag als vrijdag het stadje bekeken, onder andere op een tandem fiets.
Zaterdag en zondag in Christchurch gespendeerd, wat nog steeds niet een superstad is. Hostel was wel heel erg leuk en zondag zowaar nog een Santaparade gezien (Santa niet gezien by the way) en nogmaal naar Harry Potter geweest :-D
Maandagmorgen vroeg in de ochtend afscheid genomen van Katinka aangezie ik terug naar het Noordereiland ging, maar nog belangrijker aangezien Katinka terug naar het mooie en koude Nederlan ging. Die dag de hele dag gereisd, eerst met de bus en toen de ferry,om dan eindeijk aante komen in het mooie, maar o zo winderige Wellington. Via Katinka kon ik terecht bij een local, die me de volgende dag met de auto van alles rond Wellington heeft laten zien. Zo ben ik naar de stranden geweest, 2 uitkijkpunten, waaronder 1 op Mount Victoria en naar de plaatsjes Eastbourne en Petone. Waar ze bij die laatste een Hollandse shop hadden, met allemaal typisch Hollandse dingen (echt te veel om op te noemen) en daar heb ik pepernoten van de Albert Heijn gekocht. Dus Katinka die hoef je niet meer naar me op te sturen :-D Daarnaast ook nog in Wellington centrum geweest, waar ik weer heerijk heb zitten genieten van Cuba Street. Jeejtje wat hou ik van di straat. Maar eerlijk is eerlijk eigenlijk horen Don en BB daar te lopen, met ik die gewoon even op bezoek is...
Woensdag weer nog meer Wellington ontdekt. Eerst terug naar het bekende Te Papa museum, waar ze iets nieuws hadden, namelijk een reuze inktvis. Zo een die gegeten wodt door potvissen ergens een kilometer onder water. Daarna nog cultureler geweest en naar NOG een museum geweest. Dit was het museum of Wellington City & Sea. Zeer interessant museum over Wellington met interessante verhalen erover en de soms ietwat ruige zee eromheen. Als afsluiter nog naar de film geweest (sorry Don en BB niet in Brooklyn, was het iets te laat voor), dus gewoon in Courtenay Street en helemaal als afsluiter ee lekker biertje gedronken in een leuk biercafe.
En nu heb ik nog 1 goede dag Wellington en ga ik nog eens van de stad genieten, hopen op wat beter weer (tis windy, cloudy, rainy Wellington & de Southernly waait op dit moment, dus wind vanuit Antarctica). Maar daarna door naar Hastings/Napier.
Dag lieve mensen, hoop dat het wat beter weer wordt in NL en dat jullie Sinterklaas leuk was!

Liefs Roxan

P.S. Voor het eerst echt helemaal alleen aan het reizen, aangezien ik niet in een hostel zit en geen backpackers opduik. Maar moet zeggen dit kan ik wel!

  • 09 December 2010 - 07:01

    Bib:

    2x Harry Potter?! Wel opletten he - kun je met een stafje ons bed niet verplaatsen?

    Lekker je eigen gang gaan, dat is zeker geen straf in NZ. Vind het ook heel gek daar jij daar nu wel bent en wij niet, als je het maar naar je zin hebt en heel heel heel veel foto's voor de kijkers thuis maakt! Maak er wat van en volg het lekkere weer, hoe verder je naar boven gaat, hoe beter: the only way is up!

    xxbib

  • 09 December 2010 - 15:15

    Katinka:

    Ha meid!

    Wat maf om dit te lezen vanachter mijn computertje in NL! Blijf nog maar fijn even daar in dat heerlijke land rondrennen want Nederland is zo saai en stress tegelijkertijd.. Pff! Ik hoop dat het gezellig is bij Tony en dat ie lief voor je is ;) Mijn vlucht was heel goed gegaan, ik had er vier van in totaal 32 uur! Maar het weerzien was zo heerlijk :D Alleen snap ik er nog allemaal niks van hier. Dat wordt voor jou straks echt heel erg vreemd.. Blijf dus nog maar heerlijk genieten daar! Ik wens je nog een super tijd!!! Liefs

  • 09 December 2010 - 15:58

    Anne-Marie:

    Ik wil best een bijdrage leveren aan red-roxan-haar budget-fonds maar waar moet ik het naar toe storten?
    Wat een leuk verslag weer van je en wat enig dat je met dolfijnen samen heb mogen zwemmen lijkt me echt gaaf!
    Sinterklaas was erg geslaagd en hebben zelfs samen met Martien via skype kunnen vieren. Magic vind ik een computer.
    Fijne reis nog en hoop je te mogen blijven volgen.
    Pas goed op jezelf.Groetjes van Geerhard en mij

  • 09 December 2010 - 19:14

    Yo Rox:

    Een red-rox-budget gaat natuurlijk niet op als je dubbele dingen gaat doen hè... of naja dan gaat het des te sneller op :p en daar heeft natuurlijk niemand medelijden mee ;)

    Go girl met alleen reizen, je kan het best
    xx

  • 12 December 2010 - 21:03

    Kirsten:

    Jij kan het zeker wel!! Super stoer van je..
    Wat super dat je met dolfijnen hebt gezwommen! Lijkt me ook geweldig! maar ook een beetje eng haha.
    Jij hebt dus ook gewoon pepernoten gehad, zo zie je maar de sint komt overal;)
    Veel plezier met je volgende avontuur!!

  • 13 December 2010 - 11:58

    Hanneke:

    Klinkt steeds aantrekkelijker! Mooi dat je het naar je zin hebt en met pepernoten is het natuurlijk compleet ;)
    -xxx- Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Wereld, here I come

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2011

Onvergetelijk

15 Mei 2011

Okay hij is cheesy: Goodmorning Vietnam!!!

08 Mei 2011

Moet nog overwonnen worden

01 Mei 2011

Oh my Budha

24 April 2011

Overweldigd
Dwintooitje

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 52503

Voorgaande reizen:

14 Februari 2019 - 10 September 2019

Asiatastic

27 Oktober 2018 - 26 November 2018

Aiaiai Ariba Mexico!

17 September 2017 - 14 Oktober 2017

Hola Colombia

02 Oktober 2016 - 22 December 2016

Asia, I'm bahack!

13 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Cultuur snuiven in Guatemala

27 Februari 2015 - 27 Maart 2015

back to the Americas

09 December 2013 - 23 Januari 2014

India second time around!

01 September 2010 - 31 Augustus 2011

Wereld, here I come

Landen bezocht: